۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۱۱۵۹۱۸
رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:

حج عرصه انسجام، وحدت و همدلی مسلمانان جهان است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور به برگزاری کنگره بزرگ حج اشاره کرد و گفت: حج عرصه انسجام، وحدت و همدلی مسلمانان جهان به معنای واقعی خود است.
رييس مرکز بزرگ اسلامي شمال کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت‌الاسلام ابوالفضل عامری، رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، روز دوشنبه در جمع تعدادی از طلاب و روحانیان استان با بیان این که در پرتو و سایه وحدت است که اتحاد و انسجام بین همه مسلمانان ایجاد می شود، افزود: مسأله وحدت بسیار مورد تأکید دین مبین اسلام و آیات الهی بوده است و با وحدت و همبستگی می توان راه و روش و سیره رسول خدا‌(ص) که همان تقریب رسالت الهی است به خوبی انجام دهیم.

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با تأکید بر این که همه مسلمانان در جهان در یک وحدت و ید واحده که گفته و خواسته قرآن است، به دنبال ترویج، تبلیغ و اجرای اسلام باشند، خاطرنشان کرد: وحدت و همبستگی مسلمانان باید در همه زمان‌ها وارد عرصه اجتماعی شود و محدود به یک زمان نباشد.

حجت الاسلام عامری با اشاره به این که وحدت جامعه بشری در نزد پیامبر(ص) اولویت بیشتری از وحدت در میان امت اسلامی داشت، اضافه کرد: امروز همه مسلمانان باید در سایه سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) گام برداریم و از توطئه افکنی دشمنان اسلامی جلوگیری کنیم.

وی، وحدت و همدلی را مهم‌ترین نیاز امروز جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مسلمانان برای رسیدن به موفقیت، یکتاپرستی و یکپارچگی، باید وحدت، انسجام، انس و الفت را بین جوامع اسلامی ترویج دهند و به تعبیر قرآن امتی واحده تشکیل دهند.

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، با بیان این که دامن زدن به مسائل قومی، مذهبی از سوی هر تفکری پذیرفته نیست، اضافه کرد: امروز مهم‌ترین تلاش دشمنان انقلاب اسلامی با برنامه‌ریزی‌های متعدد به دنبال همین موضوع هستند.

حجت الاسلام عامری، وحدت و همدلی امروز مسلمانان را مدیون رهبری های امام راحل و مقام معظم رهبری دانست و با بیان این که پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران نمونه بارز وحدت و یکپارچگی ملت ایران است، اضافه کرد: امروز ایران اسلامی با وحدت کلمه قله‌های پیشرفت و تعالی را فتح کرده است.

حجت الاسلام عامری در ادامه سخنان خود با بیان این که ‌استکبار جهانی با حمایت از وهابیت در صدد ضربه زدن به این عقاید ناب اسلام است، گفت: امروز همه هجمه‏های نظامی و فرهنگی دشمن به سوی  عقاید و اصول مسلمانان نشانه‏گیری شده است.

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اشاره به این که امروز دشمنان نظام اسلامی برای تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی دست به هر جنایتی می زنند، ادامه داد: حمایت از گروه های تروریستی به منظور ایجاد تفرقه یکی از برنامه های دشمنان است.

وی همچنین به برگزاری کنگره بزرگ حج اشاره کرد و حج را عرصه انسجام، وحدت و همدلی مسلمانان جهان به معنای واقعی خود دانست و با بیان این که حج یک عرصه فرهنگی و سیاسی به تمام معنا است، اظهار داشت: عوامل و مسؤولان کاروان های حج باید تلاش کنند تا از عزت، اقتدار و منزلت کشور در این کنگره عظیم دفاع کنند.

حجت الاسلام عامری از مراسم حج به عنوان تبلور وحدت اسلامی برای رسیدن به یک مقصد مشخص یاد کرد و تصریح کرد: حج نماد عبودیت خالصانه حضرت حق است و امکان ندارد در این خلوص و در این اخلاص محبت مشرکین، کفار و یا همدستی با آنان جمع شود.

وی با اشاره به این که جهان اسلام نیازمند وحدت است؛ گفت:‌ حجاج ایرانی سفیران وحدت و ارزش های اسلامی هستند و امروز مسلمانان باید در قبال حرکت های دشمنان هوشیار باشند و برگزاری این مراسم در بیداری جهان اسلام تاثیرگذار است./950/پ203/س

ارسال نظرات