۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۱۱۵۹۹۵

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ معرفی ویژگی های شخصیتی حسین فهمیده به دانش‌آموزان، برگزاری همایش بزرگ نماز در هندیجان، برگزاری مراسم ازدواج دانشجویی در دانشگاه پیام‌نور هندیجان، برگزاری نمایشگاه کتاب غدیر در ایذه و راه اندازی شش کانون فرهنگی وهنری در گتوند، از عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه استان خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، دانش آموزان بسیجی شهرستان اندیمشک با حضور در گلزار شهدای این شهرستان و غبارروبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدا، با آرمان های آنان تجدید میثاق کردند.

در این آیین مسؤولین و اعضای شورای واحدهای مقاومت بسیج امیدان، پویندگان و پیشگامان آموزشگاه های دخترانه و پسرانه اندیمشک در فضایی معنوی، با غبار روبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدای دانش آموز و قرائت فاتحه، ذکر صلوات و قرائت زیارت پر فیض عاشورا با آرمان های انقلاب اسلامی ایران و شهدای گلگون کفن اسلام تجدید بیعت کردند.

همچنین ابراهیم احمدی فر، فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی، ناحیه اندیمشک در حاشیه این مراسم به خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگی برتر بوده که انقلاب اسلامی را از همه انقلاب های دنیا متمایزتر کرده و حفظ و انتقال مفاهیم آن به نسل های بعدی کشور ما را از هر گزندی مصون می دارد.

وی افزود: دانش آموزان بسیجی با حضور ارزشی خود در صحنه ها بار دیگر می توانند همچون شهید فهمیده حماسه آفرینی کنند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش اموزی اندیمشک، در پایان سخنان خود، خاطر نشان کرد: شهدا برترین الگو برای همه بسیجیان بوده و همواره باید هدف والای آنان سر لوحه امور باشد.

ویژگی های شخصیتی حسین فهمیده به دانش‌آموزان معرفی شود

ثامر چنعانی، مسئول حوزه بسیج دانش‌آموزی آبادان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که شهید حسین فهمیده یکی از 36 هزار دانش‌آموز شهید ایرانی است اظهار داشت: روز نوجوان، یادآور جایگاه مهم و ارزشمند نوجوانان در جامعه است زیرا نوجوانان از آن‌رو، دارای ارزش و اهمیت هستند که برای رشد و شکوفایی و رسیدن به کمال و صعود به قله‌های افتخار و سربلندی قابلیت‌های فراوان و توانمندی‌های گوناگون دارند.

وی افزود: بیست و پنج سال پیش، در هشت آبان‌ماه سال 59، حسین فهمیده سیزده ساله به شهادت رسید.

مسئول حوزه بسیج دانش‌آموزی آبادان، در ادامه گفت: پرورش چنین نوجوانانی به ایجاد شرایط و محیطی مساعد بستگی دارد تا استعدادهای نهفته نوجوانان را از قوه به فعل بدل سازد و زمینه‌های رشد و بالندگی آنان را در عرصه‌های گوناگون فراهم آورد.

چنعانی خاطرنشان کرد: در این راستا همزمان با آغاز هفته بسیج دانش‌آموزی و سالروز شهادت شهیدمحمدحسین فهمیده طرح ملی شهید فهمیده روز دوشنبه در مصلای ثامن‌الائمه آبادان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف اجرای برگزاری این مراسم خاطرنشان کرد: این طرح به‌منظور آشناسازی نوجوانان 13 ساله با راه و مسیر شهید فهمیده و در راستای پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی و زمینه‌‌سازی و آمادگی روحی، روانی و اعتقادی بین نوجوانان اجرا شده است.

مسئول حوزه بسیج دانش‌آموزی آبادان، در ادامه تصریح کرد: در این روز نوجوانان 13 ساله در مصلای نمازجمعه راهپیمایی می‌کنند.

چنعانی، در پایان سخنان خود، شخصیت شهید حسین فهمیده را به عنوان الگوی عملی برای دانش‌آموزان دانست و اظهار داشت: دانش آموزان آبادانی باید با ادامه دادن راه این شهید با بصیرت و فهمیده در راهپیمایی یوم الله ۱۳ شرکت کرده و به دشمنان نشان دهند که همواره پای آرمان های انقلاب اسلامی ایران در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت می کنند.

همایش بزرگ نماز در هندیجان برگزار شد

نخستین همایش نماز با حضور آیت الله طبرسی مسئول اقامه نماز صبح خوزستان، امام جمعه، فرماندار،اعضای شورای فرهنگ عمومی و دیگر مسئولین شهرستان هندیجان برگزار شد.

در ابتدای مراسم حجت الاسلام بهبهانی پور امام جمعه هندیجان به توصیف ابعاد وسیع نماز و تاثیر آن بر فرهنگ عمومی جامعه پرداخت و گفت: نماز حلقه وصل بشریت با خداوند است ،نماز می تواند منجی بشر باشد امروزه آنچه بشر نیاز دارد بندگی است.

وی افزود: این جنگ ها و بحران هایی که در غرب شاهد آن هستیم به دلیل دور بودن از خداوند است و بشریت همیشه در بحران است مگر اینکه به سوی خداوند گام بردارد.

در ادامه مراسم آیت الله عباس طبرسی مسئول اقامه نماز صبح خوزستان، نماز را دستورالعمل الهی برای علاج جامعه و بشریت در تمام دوران دانست و از خانواده ها خواست که فرهنگ نماز و نمازخوانی را به طور صحیح و کامل به فرزندان خود انتقال دهند.

وی همچنین خطاب به مسئولین افزود: باید جهت برپایی نماز جماعت در مساجد، مدارس و ادارات تلاشی مضاعف و همتی الهی داشته باشند.

آیت الله طبرسی اظهار داشت: نماز ظهر از مساجد به مدارس و ادارات کشیده شد ولی مسئولین و دانش آموزان کمتر در نماز جماعت شرکت می کنند که باید این حضور پررنگ تر شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر نماز ظهر و نماز مغرب می بایست نماز صبح هم با اهمیت و پرشور برگزار شود.

برگزاری مراسم ازدواج دانشجویی در دانشگاه پیام‌نور هندیجان

عزیز گل‌افشان، رییس دانشگاه پیام‌نور هندیجان، اظهار داشت: ازدواج سنت حسنه‌ای است که باید در جامعه زنده نگه ‌داشته شود.

وی افزود: با فرارسیدن سالروز پیوند پربرکت و فرخنده امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه(س) جشن ازدواج 20 زوج دانشجو در دانشگاه پیام‌نور هندیجان برگزار شد.

رییس دانشگاه پیام‌نور هندیجان با تبریک این مناسبت فرخنده، دانشجویان را به سرمشق قرار دادن اهل بیت در همه مراحل زندگی توصیه کرد و گفت: دانشجویان باید با پیروی از سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) سنت نیکوی ازدواج را احیا کنند.

این فعال عرصه فرهنگی، تصریح کرد: پیروی از زندگی ساده و بی‌آلایش حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) می‌تواند همواره روشنگر راه جوانان در زندگی بوده و آنان را در رویارویی با مشکلات یاری کند.

گل‌افشان، در ادامه گفت: در عصر ارتباطات و اندیشه‌های متنوع فرهنگی به سر می‌بریم و جوانان و راه مبارزه با این تهاجمات مسلح شده به سلاح اندیشه و قلم است.

وی خاطرنشان کرد: تکیه‌گاه همگی ما ولایت فقیه است که با پیروی از آن در این زمان می‌توانیم اندیشه خود را پایدار کرده و ریشه‌های تاریخ را مستحکم سازیم.

رییس دانشگاه پیام‌نور هندیجان، اضافه کرد: دانشگاه به همه ملت اسلامی تعلق دارد و به عنوان یک محیط فرهنگی تأثیرگذار در زندگی افراد به ویژه جوانان باید از نظر فرهنگی و اعتقادی تقویت شود.

گل افشان، در پایان سخنان خود، اظهار داشت: مسؤولان باید همواره در هربه ای از زمان از دانشگاه های سراسر کشور حمایت و پشتیبانی کنند؛ چرا که دانشگاه نقشی مهم در ارتقاء سطح علمی و فرهنگی جامعه دارد.

خون شهیدان واالا مقام ایران را به این درجه از اقتدار رساند

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در مراسم صبحگاه مشترک بسیج، اظهار داشت: شهید فهمیده با ایثار و فداکاری توانست به این درجه عظیم دشت یابد به طوری که امام او را رهبر خود معرفی کند.

رییس شورا فرهنگ عمومی دزفول، در ادامه به اشاره به جایگاه رفیع ایران اسلامی در سطح بین الملل، گفت: خوشبختانه با عنایت خداوند متعال ایران سرافراز اسلامی روز به روز جایگاهش در جهان ارتقاء یافته و این مسأله مرهون فداکاری و از خود گذشتگی شهیدان گلگون کفن ایران اسلامی است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی، در پایان سخنان خود، خطاب به بسیجیان حاضر در مراسم، گفت: شما بسیجیان باید به خود افتخار کنید که این نام مبارک و مقدس را بر خود حمل می کنید؛ از این رو باید همچون یک بسیجی واقعی از راه امام و شهیدان پیروی کرده و با اطاعت محز از ولایت فقیه سربازی مخلص برای ایشان باشید.

نمایشگاه کتاب غدیر در ایذه برگزار می شود

علی مرادی فر، رییس کتابخانه های عمومی شهرستان ایذه، اظهار داشت: برنامه های فرهنگی این شهرستان در هفته کتاب سال 90 با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مطالعه و کتابخوانی برگزار خواهند شد.

این فعال عرصه فرهنگی، گفت: مراسم جشن کتاب امسال در دو سطح کتابخانه و شهرستان انجام برگزار می شود و همه کتابخانه های عمومی و اداره شهرستان جشن کتاب و کتابخوانی به همراه تقدیر از خادمان کتاب و کتابخوانی را برگزار خواهند نمود.

مرادی فر، تصریح کرد: به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم و دهه امامت و ولایت کتابخانه های عمومی شهرستان اقدام به برگزاری نمایشگاه کتاب خواهند نمود.

رییس کتابخانه های عمومی شهرستان ایذه، افزود: این نمایشگاه ها با محوریت موضوعات زندگینامه مولای متقیان حضرت علی (ع) و عید غدیر خم در دهه امامت و ولایت برگزار می شود.

وی گفت: همچنین به مناسبت هفته کتاب برگزاری نمایشگاه کتاب خواهیم داشت که با حضور ناشران تهران و دیگر استان ها، ناشران خوزستان در محل کتابخانه عمومی شهیدمفتح برگزار خواهد شد.

رییس کتابخانه های عمومی شهرستان ایذه، اظهار داشت: از دیگر برنامه های این اداره برگزاری مسابقات کتابخوانی برکرانه غدیر، کتاب، دوست خوب و دیگر مسابقات فرهنگی است.

وی در پایان سخنان خود، از ارسال پیامک توسط کلیه کتابخانه های عمومی شهرستان به اعضا و عموم مردم در خصوص اهمیت مطالعه و کتابخوانی و دیدگاه های بزرگان علمی و دینی خبر داد.

راه اندازی شش کانون فرهنگی وهنری در گتوند

احمد عبداللهی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند، در دیدار فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گتوند با فرماندار این شهرستان ،اظهار داشت: در شرایط کنونی18 کانون فرهنگی هنری مساجد، شش انجمن هنری و یک موسسه قرآنی زیرنظر این اداره در شهرستان گتوند فعال است.

وی افزود:کسب مقام‌های متعدد در سطح استان و کشور نشان از موفق بودن این کانون‌ها و مساجد در امور فرهنگی منطقه دارد.

عبداللهی تاکید کرد: برنامه های متنوعی همانند طرح چهره به چهره و طرح بهبانی به‌زودی در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل کانون‌های فرهنگ هنری مساجد در این شهرستان گفت: در مدت دو سال گذشته بیش از 18 کانون فرهنگی و هنری در مساجد این شهرستان تشکیل شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند در پایان سخنان خود با بیان این که 8 انجمن در گتوند راه اندازی شده است،اذعان داشت: کلاس‌هایی از قبیل شعر و موسیقی، خوشنویسی، هنرهای تجسمی، آموزش دوره‌های فیلمسازی، عکاسی و فیلمبرداری، دوره‌های مقدماتی بازیگری، تئاتر، خوشنویسی و نقاشی، دوره‌های مشاوره قبل و بعد از ازدواج،کلاس‌های مهارت‌های زندگی و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر ویژه خانواده‌ها و جوانان از سوی این انجمن‌ها در سطح شهرستان گتوند برگزار می‌شود./9465/پ201/ص
ارسال نظرات