۱۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۱۶۲۸۴
حجت الاسلام مقدم خبر داد؛

پذیرش نهایی 200 طلبه جدید در حوزه علمیه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: 200 نفر از ورودی‌های جدید با قبولی در آزمون نهایی به صورت رسمی به تحصیل در مدارس علمیه استان مشغول شدند.
پذیرش نهایی 200 طلبه جدید در حوزه علمیه آذربایجان غربی
حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به ثبت نام اولیه 540 نفر از علاقه مندان به تحصیل در مدارس علمیه استان، افزود: از این تعداد 370 نفر با قبولی در آزمون ورودی به مرحله مصاحبه و تحقیق راه یافتند.

وی با بیان اینکه 250 نفر با گذراندن مراحل مصاحبه و تحقیق خود را برای دوره تثبیت آماده کرده بودند، اظهار کرد: با رد شدن 50 نفر از این مجموع، هم اکنون 200 طلبه به صورت رسمی مشغول تحصیل در حوزه های علمیه هستند.

به گفته حجت الاسلام مقدم، هم اکنون نزدیک به 700 طلبه در سطح یک حوزه و 45 نفر در سطح دو مشغول فراگیری علوم دینی و معارف اسلامی هستند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه حوزه علمیه خوی با 200 سال قدمت، بیشترین تعداد طلبه های استان را در خود جای داده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 190 طلبه در سطح یک و دو در حوزه نمازی خوی مشغول تحصیل هستند.

وی ارومیه را با 125 طلبه سطح یک و دو دومین مدرسه علمیه استان به لحاظ فراوانی طلاب اعلام کرد.

حجت الاسلام مقدم از وجود هشت مدرسه علمیه در سطح یک خبر داد و گفت: با راه اندازی سطح دو در مدرسه امام خمینی (ره) ارومیه در سال تحصیلی جاری تعداد مدارس سطح دو استان به دو باب افزایش یافته است.

معاون امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به احداث مدرسه علمیه امام خامنه ای در جوار مصلای امام خمینی (ره) ارومیه ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری از این مدرسه علمیه، شرایط برای پذیرش علاقه مندان به تحصیل در حوزه بیش از پیش فراهم خواهد شد.

وی کمبود بودجه را از مشکلات این پروژه مهم دینی اعلام و خاطرنشان کرد: مراحل اجرایی این پروژه با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد در حال پیگیری است./936/ت302/ص
ارسال نظرات