۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۱۶۴۵۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

غدیر رمز پویایی و ماندگاری شیعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، از غدیر به عنوان یک جریان سازنده و نجات‌بخش نام برد و گفت: غدیر رمز پویایی و ماندگاری شیعه است.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جمع تعدادی از مبلغان شهرستان رشت با گرامیداشت فرا رسیدن دهه غدیر، با بیان این که فرهنگ غدیر باید در رأس دغدغه‌های اصلی شیعیان قرار گیرد، چراکه غدیر رمز پویایی و ماندگاری شیعه است، گفت: امروز همه تلاش دشمنان اسلام خدشه دار کردن این فرهنگ اصیل اسلامی است.

وی از غدیر به عنوان یک جریان سازنده و نجات‌بخش نام برد و افزود: انسان ها تنها در سایه فرهنگ غدیر می‌توانند به سعادت دنیا و آخرت دست یابند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که فرهنگ عدالت، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی به واسطه تحقق فرهنگ غدیر عملی شده و گسترش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: امروز ترویج این فرهنگ ناب یکی از اولویت های نظام اسلامی است.

حجت الاسلام یاری با تاکید بر این که عید غدیرخم باید به عنوان بزرگ‌ترین عید مسلمانان در همه دنیا معرفی و تکریم شود، یادآور شد: معرفی و گرامیداشت این عید بزرگ بیش از پیش موجب اعتلای نام مولا علی‌(ع) و سیره و روش این امام همام خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که واقعه غدیر به عنوان مفصل بین نبوت و امامت برهه تاریخی در حرکت به سمت آرمان‌های پیامبر اکرم(ص) به وسیله بزرگ‌ترین حامی و پشتیبان ایشان حضرت علی‌(ع) است، گفت: ذات غدیر عدالت طلبی و اشاعه عدالت‌اسلامی درجامعه‌و تبیین امامت حضرت علی‌(ع) راهبردی برای اقامه عدل در بین امت اسلامی بوده است.

حجت‌الاسلام یاری با بیان این که زوایا و فلسفه واقعه غدیر خم باید به صورت کامل برای قشرهای مختلف جامعه روشن شود، خاطرنشان کرد: تبیین فرهنگ غدیر تنها راه روشن شدن حقیقت اسلام و اشاعه عدالت در جامعه است.

وی گفت: غدیر زلال حقیقت همیشه جاری و از ارکان اصلی و اعتقادی تشیع است و بزرگداشت این عید بزرگ، وظیفه‌ای دینی همه ما است.

حجت الاسلام یاری بر اجرای برنامه‌های مدون و تأثیر‌گذار در دهه ولایت و امامت تأکید کرد و افزود: برای انتقال ارزش های دینی به مخاطبان به ویژه جوانان و نوجوانان، باید برنامه‌های دهه ولایت و امامت از تنوع و جذابیت خاصی برخوردار باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان از تنوع و کثرت برنامه‌های فرهنگی در این دهه ابراز رضایت کرد و اذعان داشت: غدیر در فرهنگ شیعه یک جریان ریشه ای و اساسی است.

وی‌ برگزاری گفتمان های دینی غدیر شناسی و اعزام روحانیان و مبلغان به مدارس و مساجد را از محورهای ویژه برنامه های دهه امامت و ولایت دانست و تصریح کرد: مراسم جشن و سرور در سراسر استان، دیدار با خانواده شهدای سادات، نواختن زنگ امامت در مدارس نیز از دیگر برنامه های این دهه است./950/پ202/س

ارسال نظرات