۱۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۱۶۴۹۷

183 مدرسه قرآنی در اردبیل فعالیت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از فعالیت 183 مدرسه قرآنی استان در قالب طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم فعالیت دارند.
قرآن کريم
احمد محمودزاده، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل اظهار داشت: طرح ملی حفظ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در اردبیل نیز آغاز به کار کرده که انتظار می‌رود شاهد تحقق اهداف این طرح در سال تحصیلی جاری باشیم.

وی خاطر‌نشان کرد: این طرح در استان اردبیل و سراسر کشور با هدف جامه عمل پوشاندن به منویات و انتظارات مقام معظم رهبری در راستای خروج از مهجوریت قرآن کریم این طرح به صورت کشوری برگزار می‌شود.

محمودزاده ادامه داد: قرار است طی این طرح در فاز اول دو میلیون نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان سراسر کشور زیر پوشش حفظ قرآن کریم قرار گیرند که مدارس قرآنی کشور در این میان نقش محوری و مرکزی را در هدایت حافظان به عهده خواهند داشت.

وی با اشاره به این‌که انتظارات مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش در راستای رفع مهجوریت از چهره قرآن باید برآورده شده و جامه عمل پوشد، خاطر‌نشان کرد: 183 مدرسه قرآنی در استان اردبیل در سال تحصیلی گذشته فعالیت داشته اند که به دنبال افزایش این تعداد به 200 مدرسه در سال تحصیلی جدید هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: بیست درصد دانش‌آموزان و چهار درصد فرهنگیان استان اردبیل زیر پوشش این طرح قرار خواهند گرفت و مدارس قرآنی مرکز فرماندهی طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم خواهند بود و علاوه بر آن دانش‌آموزان سایر مدارس به صورت اقماری در آن عضو می‌شوند.

وی تصریح کرد: فرهنگیان و دانش‌آموزان حافظ قرآن و اولیای دانش‌آموزان و مدرسه‌ای که گروه برتر همخوانی قرآنی در بخش تواشیح و گروه برتر سرود دانش‌آموزی ایجاد کند، مورد تشویق و حمایت اداره کل آموزش و پرورش قرار خواهند گرفت./935/پ202/س
ارسال نظرات