۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۱۱۶۶۲۰

فعالیت 609 مدرسه قرآنی در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از فعالیت 609 مدرسه قرآنی در این استان خبر داد.
آموزش قرآن
ولی سمرقندی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه ابراز داشت: سال گذشته 424 مدرسه قرآنی در استان فعال بود که در سال تحصیلی جاری تعداد این مدارس به 609 باب افزایش یافته است.

وی اعلام کرد: سال گذشته 37 هزار دانش‌آموز زیر پوشش مدارس قرآنی بودند که امسال با افزایش تعداد مدارس قرآنی این آمار به پنجاه هزار نفر خواهد رسید.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان این که این اداره کل با برنامه‌های متنوع درصدد مأنوس‌کردن دانش‌آموزان با قرآن، کتاب آسمانی است، خاطرنشان کرد: بهترین فرصت برای آشنایی دانش آموزان با مفاهیم قرآنی دوران کودکی است و سعی داریم از پایه اول ابتدایی با شیوه‌های جدید کودکان را با قرآن آشنا کنیم.

وی در ادامه با اشاره به طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم گفت: ظرفیت این طرح که به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شد، دو میلیون نفر است که برنامه ریزی شده طی برنامه پنج ساله این طرفیت به ده میلیون نفر افزایش یابد.

سمرقندی با بیان اینکه دانش آموزان و فرهنگیان می‌توانند با ‌نام‌نویسی در این طرح ملی شرکت کنند، خاطرنشان کرد: در استان آذربایجان غربی بیش از صد هزار نفر از فرهنگیان و دانش آموزان در اجرای طرح مشارکت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی آموزش عمومی قرآن، ترویج حفظ قرآن، ایجاد شرایط مناسب برای تبلیغ و ترویج قرآن را از مهم تربن اهداف این طرح عنوان کرد.

وی حفظ قرآن کریم از نیم جزء تا کل قرآن و همچنین شناسایی ظرفیت‌های دانش آموزان از مقطع دبستان تا پیش دانشگاهی را از ویژگی‌های اجرای این طرح اعلام و تصریح کرد: با اجرا شدن این طرح گامی بلند در راستای تحقق مطالبه رهبر انقلاب در خصوص رفع مهجوریت قرآن برداشته می شود./936/پ202/س
ارسال نظرات