۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۱۱۶۹۴۳
آیت الله شبستری:

روحانیان برکات ولی فقیه را مطرح و تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز تاکید کرد: روحانیان نه تنها باید فضایل رهبری را مطرح کنند، بلکه در تبیین مصداق ولی فقیه نیز، مطالبی برای ارائه داشته باشند.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در جمع مردم تبریز در مسجد طوبی این شهر اظهار داشت: ولایت حضرت علی(ع) بارها قبل از واقعه غدیرخم و تاکید پیامبر اسلام(ص) همواره مطرح و بیان شده بود.

وی با بیان این‌که غدیر ظرفیت بالای وحدت میان امت اسلامی است، گفت: اگر حضرت محمد‌(ص) در روز غدیر سخنی از ولایت به معنای محبت را مطرح می‌کنند، در حقیقت محبت در معنای حقیقی است که تبعیت را به دنبال خود دارد.

امام جمعه تبریز شکرگزاری از نعمت ولایت را تبعیت از رهنمود‌های رهبری دانست و افزود: اختلاف میان مسلمانان، آرزوی دشمنان است و هدف اصلی استکبار از تفرقه اندازی بین جوامع مسلمین جهان، سلطه بر منابع و ذخایر غنی و وسیع ممالک اسلامی است.

آیت الله شبستری با بیان اینکه دشمن همواره به دنبال ضربه به آرمان‌های امام و رهبری است، خاطر نشان کرد: دشمن با راه‌اندازی جنگ نرم و شبیخون فرهنگی، درصدد ضربه به ضربه به نظام و اصول مسلم انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه رهبری داهیانه مقام معظم رهبری تمام توطئه‌های استکبار جهانی را نقش بر آب کرده است، افزود: نقش مدبرانه رهبری در دوران پس از ارتحال امام خمینی(ره) در جلوگیری از انحرافات پیش روی انقلاب سیار عمیق و قابل تحلیل و بررسی است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: اگر در آن مقطع، درایت و بصیرت رهبر معظم انقلاب در جلوگیری از انحراف های احتمالی انقلاب نبود، معلوم نبود با وجود تهاجم و توطئه های شدید دشمن چه سرنوشتی در انتظار نظام بود، اما معظم له توانستند با درایت داهیانه خود انقلاب اسلامی را استوار و پابرجا به سرمنزل مقصود رهنمون کنند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه هم اکنون طرح شبهاتی در زمینه ولایت فقیه بیشتر از سایر شبهات، جوانان را تهدید می کند، گفت: روحانیان نه تنها باید در جلسات خود، فضایل رهبری را مطرح کنند، بلکه باید در تبیین مصداق ولی فقیه نیز، مطالبی برای ارایه داشته باشند./935/÷202/س
ارسال نظرات