۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۱۱۶۹۵۲
آیت الله مصباح یزدی:

حقیقت ولایت همان قرب الهی است

خبرگزاری رسا ـ رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) در بیان نسبت ولایت با قرب الهی گفت: بهترین نمونه های عبادت آنهایی است که موجب افزایش ولایت پذیری ما شود؛ حقیقت ولایت همان قرب الهی است.
آيت الله مصباح يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی شب گذشته در ادامه سلسله مباحث اخلاقی خود به مناسبت دهه ولایت به ارتباط بین قرب خداوند با ولایت پرداخت و گفت: علی رغم اینکه ولایت پُراستعمال ترین کلمه در فرهنگ لغت شیعیان است، حتی برای برخی خواص هم، حقیقت و ابعاد آن به درستی مشخص نیست و جای بحث و تحقیق دارد.

وی با اشاره به آیه « ذلِکَ بِأَنَّ اللَّهَ مَوْلَى الَّذِینَ آمَنُوا وَ أَنَّ الْکَافِرِینَ لاَ مَوْلَى لَهُمْ‌ » ولایت را یکی از صفات الهی دانست و گفت: خدا دارای ولایت است؛ قدر مشترک بین ولی و مولی ولایت است که در روز قیامت حقیقت آن بر همگان ظهور پیدا می کند.

رئیس موسسه آموشی پژوهشی امام خمینی (ره) نوعی از ولایت را، ولایت انسان نسبت به خدا برشمرد و تصریح کرد: مفهوم آن یعنی برداشته شدن همه حجاب های میان انسان و خدا؛ رسیدن به این مقام برای اکثر مردم امکان پذیر نیست. به همین دلیل خداوند بین ما و خودش، اولیائش را واسطه قرار داده است تا قرب الهی برای ما نیز میسر باشد.

آیت الله مصباح یزدی در عظمت شان و منزلت ائمه اطهار سلام الله علیهم اجمعین گفت: اینها به قدری مقامشان بالاست که اگر تمام غم ها و مشکلات عالم در یک کفه ترازو قرار گیرد و یک لحظه شادی آنها در کفه دیگر، خداوند حاضر است تمام هموم را بخاطر یک لبخند ایشان برطرف سازد.

وی افزود: در برخی ادعیه می خوانیم که « خداوندا اگر مرا بیامرزی موجب شادی پیامبر و اگر به جهنم بیندازی موجب شادی شیطان می شود ، می دانم که تو در پی خشنودی پیامبری » ؛ این چیزی است که مایه امید ماست که به طفیل وجود ایشان ما را هم ببخشند.

این استاد اخلاق حوزه با تبیین فرازی از زیارت جامعه کبیره گفت: یکی از آرزوهای دوستان اهل بیت علیهم السلام این است که در قیامت موقعیتی کسب کنند تا بتوانند ایشان را از نزدیک زیارت کنند.

این استاد حوزه علمیه در بیان نسبت ولایت با قرب الهی گفت: بهترین نمونه های عبادت آنهایی است که موجب افزایش ولایت پذیری ما شود؛ حقیقت ولایت همان قرب الهی است. /928/پ202/ج
ارسال نظرات