۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۱۷۰۰۲
استاندار خوزستان:

جوانان روستایی بیشتری تقاضا را در بحث کتاب دارند

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان با بیان این که جوانان روستایی بیشتری تقاضا را در بحث کتاب دارند، اظهار داشت: این بیانگر بالا بودن علاقه به کتابخوانی است.
دکتر حجازي 
استاندار خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان٬ در نوزدهمین دوره هفته کتاب که در تالار مهتاب اهواز برگزار شد، گفت: اتفاقات، رشد و تلاشی که در عرصه فرهنگ و هنر و مسایل دینی و گسترش فرهنگ ایرانی ـ اسلامی و انقلاب اسلامی صورت گرفته در دولت نهم و دهم کم‌نظیر است.

وی افزود: اگر بخواهیم در بعد پیشرفت استان در همه عرصه‌ها رشد کنیم نباید به رشد علمی بی‌توجه باشیم، خوزستان در گذشته از لحاظ علمی در جایگاه خیلی مناسبی قرار نداشته که به دلیل آسیب‌های دفاع مقدس است اما در سال‌های اخیر در این عرصه‌ها رشد چشم گیری کردیم.

وی بر فضا سازی مناسب جهت حضور جوانان در کتابخانه ها و گسترش فرهنگ مطالعه تأکید کرد و ادامه داد: میزان کیفیت و زمان مطالعه در استان افزایش یافته و تاثیر خود را در تمام عرصه‌ها گذاشته است و این به واسطه افزایش فضای کتابخانه ها و فرهنگ‌سازی‌هایی که در این خصوص انجام شده و مردم و جوانان را به فعالیت در حوزه اهدای کتاب و کتابخوانی تشویق کرده است.

حجازی، با بیان اینکه اشتیاق جوانان به مطالعه، مسؤولیت ما را سنگین‌تر می کند، اذعان داشت: آنچه که تاکنون به آن رسیده‌ایم میانه راه است، افتتاح کتابخانه های متعدد در روستاها نیاز روستاییان و جوانان را تأمین می کند و آنها در این شرایط رغبتی برای آمدن به شهر پیدا نمی کنند.

وی کتابداری را کاری تخصصی دانست و تصریح کرد: هدف ما تجهیز کتابخانه‌ها و دسترسی به منابع مختلف و الکترونیکی است که باید در سطح استان توسعه دهیم؛ در تزریق منابع کتابخانه‌ها باید از این ظرفیت نیز استفاده کنیم و دسترسی‌ها را برای جوانان در حد نیازشان مرتفع سازیم.

وی اهدای کتاب را یکی از شیوه‌هایی دانست که می تواند به لحاظ منابع کتاب کتابخانه‌ها را غنی و تقویت کرد و یاد آور شد: اگر هر فردی یک کتاب اهدا کند حدود یک میلیون و صد هزار کتاب، به میزان منابع ما اضافه می‌شود. جوانان روستایی بیشتری تقاضا را در بحث کتاب دارند و این بیانگر بالا بودن علاقه به کتابخوانی است./9461/پ203/ص
ارسال نظرات