۲۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۱۷۱۳۱

گردهمایی روحانیان شهرستان اسکو برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی ائمه جماعات، روحانیان، مبلغان و طلاب شهرستان اسکو در آستانه فرا رسیدن ماه محرم برگزار شد.
گردهمايي روحانيان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام منیب راد، امام جمعه اسکو امروز در گردهمایی روحانیان و ائمه جماعات شهرستان اسکو با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم اظهار داشت: فرهنگ عاشورا و مجالس عزاداری امام حسین(ع) رمز پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آرمان های ولایت فقیه است.

وی با تاکید بر اهمیت تبلیغ مبانی دینی و ارزش های ماندگار نهضت حسینی در ماه محرم و صفر خاطر نشان کرد: دشمنان به دنبال انحراف در اعتقادات و عزاداری های اصیل مردم هستند، از این رو نقش روشنگری مبلغان از حساسیت ویژه ای برخوردار است.

حجت الاسلام منیب راد بر لزوم توجه جدی به تبلیغات صحیح اسلامی و مذهبی در مجالس و مراسم عزاداری تاکید کرد و افزود: استفاده از احادیث و مطالب ضعیف و غیر قابل فهم برای عموم باعث ایجاد شبهه و سردرگمی می باشد.

وی گفت: لازم است برای جلوگیری از برخی شبهات در مورد مسائل مذهبی و دینی از طرح موضوعات غیر واقع خودداری و با مراجعه به منابع اصلی در جهت تبلیغ صحیح ارزش های اسلامی تلاش کنیم.

امام جمعه اسکو افزود: روحانیون و ائمه جماعات باید با مودت و سعه صدر نسبت به توجیه برخی از مداحین اهل بیت عصمت و طهارت اقدام کرده و با تبیین شخصیت واقعی ائمه اطهار در شناساندن اهداف قیام عاشورا و سالار شهیدان اهتمام ورزند.

حجت الاسلام منیب راد از روحانیان خواست تا با حضور در مجالس و مدارس نسبت به پاسخ گویی صحیح و درست به سوالات جوانان در مورد مسائل مذهبی، سیاسی، دینی و اخلاقی اقدام کنند و تصریح کرد: شبهه افکنی در اصول مسلم دینی راهکار جدید دشمنان برای انحراف در جوامع اسلامی است، از این رو بایستی با پاسخ منطقی و عقلایی به سؤالات و شبهات جوانان، توطئه دشمنان را خنثی کرد.

امام جمعه اسکو در بخش دیگری از سخنان خود از مداحان اهل بیت خواست با ایجاد شرایط مناسب نسبت به حذف و برچیدن مطالب غیر صحیح و غیرواقعی از مجالس عزاداری اقدام کنند و گفت: دشمنان درصدد سوژه سازی علیه مجالس عزاداری در ماه محرم هستند، نباید بهانه دست رسانه های مغرض داد./935/پ202/ص
ارسال نظرات