۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۱۷۲۹۴

چهارمین کنگره شعر عاشورایی در اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از برگزاری چهارمین کنگره شعر عاشورایی همزمان با ماه محرم در اردبیل خبر داد.
عاشوراي حسيني/1
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، امروز در جلسه هم‌اندیشی اعضای ستاد گرامیداشت برنامه‌های ماه محرم در صدا و سیمای مرکز اردبیل از برگزاری چهارمین کنگره شعر عاشورایی در این استان خبر داد و اظهار داشت: همزمان با ماه محرم این کنگره با حضور شعرای مذهبی استان در شهر اردبیل برگزار می‌شود.

وی زمینه‌سازی برای شناسایی، سازماندهی و جذب استعدادهای نهفته در عرصه ادبیات آیینی، فرهنگ سازی و آگاهی و شناساندن آسیب‌ها در عزاداری ها و شناساندن معصومین(ع) را از اهداف برگزاری این کنگره ذکر کرد.

حجت الاسلام ستوده افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این کنگره می‌توانند آثار ادبی خود را در قالب شعر با موضوع مقتل، مدیحه، پیام های عاشورا، شجاعت، ایثار و ولایتمداری 72 تن از یاران امام حسین(ع) به دبیرخانه ارسال کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود واقعه کربلا را حادثه‌ای برگرفته از روح آزادیخواهی و حریت بشریت دانست و گفت: بالاترین مبانی خلق شده در این حادثه روحیه ایثار، شهادت و جانفشانی در راه قرآن و ولایت بوده است.

وی افزود: حادثه کربلا از مفاهیم و مضامین عالی و ارزشمندی برخوردار است که نمونه اعلای فرهنگ ایثار و شهادت، از خودگذشتگی و دوری از هرگونه تعلقات به خواسته‌ها و مطالبات دنیوی است.

حجت الاسلام ستوده با بیان اینکه قیام امام حسین‌(ع) تمام ملت‌های دنیا را تحت تأثیر قرار داده است، تصریح کرد: اگر امروز در دنیا شاهد آن هستیم که ماه محرم گرامی داشته می‌شود و در روز عاشورا صدها دلباخته مکتب امام حسین‌(ع) به عزاداری می‌پردازند، همه نشان‌دهنده مفاهیم ارزشی و غنای این مکتب همیشه ماندگار است که سبب شده روح عزت و شرافت زنده و بالنده باشد.

وی از شعرا، مداحان و عزاداران خواست در کنار رعایت حقیقت‌گویی در مورد حادثه کربلا در مورد اجرای برنامه‌ها به شکل محتوایی و ظاهری توجه بیشتر کرده و اجازه کوچک‌ترین خدشه را ندهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از صدا و سیما و رسانه‌ها خواست در ماه محرم و صفر در ترویج و رونق گرفتن فرهنگ عزاداری صحیح و سوگواری شایسته همت کنند و اجازه ندهند به ساحت قدسی مکتب امام حسین‌(ع) صدمه و لطمه ظاهری و محتوایی بخورد./935/پ203/س
ارسال نظرات