۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۱۷۵۲۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

مردمی‌بودن آموزش قرآن باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای گسترش فعالیت‌های قرآنی گفت: آنچه که باید متولیان امر و به وی‍‍ژه موسسات و مراکز قرآنی به آن توجه کنند حفظ و گسترش جنبه مردمی آموزش قرآن است.
سيد‌محمد فخري،مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید محمد فخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، ظهر امروز در جمع مدیران و اعضای موسسات قرآنی استان افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس و مبنای قرآن شکل گرفته است و رهبری آن را فقیهی واجد الشرایط برعهده داشت چناچه در وصیت نامه خود نیز بر قرآن و احکام اسلامی تاکید کرده بودند.

وی توجه مسؤولان نظام جمهوری اسلامی به معارف قرآن، اسلام و اهل بیت‌(ع) را افتخار و از نعمت‌های الهی خواند و از استاندار آذربایجان غربی نیز به علت حمایت از برنامه های حوزه دین در استان تقدیر کرد.

این مقام مسؤول با اشاره به حمایت های چشمگیر و درخور دولت دکتر محمود احمدی نژاد از برنامه های دینی، مذهبی و قرآنی اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت نهم و افزایش بوجه حوزه دین و فرهنگ شاهد رشد بیش از پیش موسسات قرآنی، مساجد، خانه های عالم، حوزه های علمیه، هیأت های مذهبی هستیم.

حجت الاسلام فخری با بیان این‌که در ارتباط با نهضت آموزش قرآن دستگاه‌ها و ارگان‌های متعددی تلاش می کنند، خاطرنشان کرد: انچه که باید متولیان امر و به وی‍‍ژه موسسات و مراکز قرآنی مورد توجه داشته باشند جنبه مردمی آموزش قرآن است چراکه در طول تاریخ اسلام مردم به صورت خودجوش قرآن را حفظ، تفسیر و به یکدیگر یاد می دادند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی عملکرد دارالقرآن ها و کانون‌های قرآنی را در خصوص یاددهی قرآن به مردم موفق ارزیابی کرد و گفت: برنامه های مردمی در ارتباط با آموزش قرآن بهتر و کاربردی تر است.

این مقام مسؤول، تربیت خانواده‌های قرآنی در استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: حضور قاریان و حافظان بین المللی همچون آقای محمدن‍ژاد در استان که فرزندانشان نیز از قاریان برجسته کشور هستند، مایه افتخار و از برکات قرآنی است که جامعه اسلامی ما به آن عنایت دارد.

حجت الاسلام فخری، با اشاره به فعالیت‌های قرآنی حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر قریشی، عضو خبرگان رهبری و مفسر قرآن گفت: این عالم بزرگوار قبل از انقلاب فعالیتهای قرآنی خود را با چاپ کتب دینی و قرآنی و همچنین تشکیل جلسات قرآن آغاز کرده اند و هم اکنون نیز ادامه دارد.

وی در ادامه از تلاش‌های استاد ارزشمند قرآنی، سید محمد میرقلنج نیز تقدیر کرد و وی را از تلاشگران عرصه دین و قرآن در طول سی و دو سال گذشته عنوان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در پایان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین را تسلیت گفت و با اشاره به فرموده امام راحل یادآور شد‌ که ما هر چه داریم از محرم است.

گفتنی است، نشست مدیران و اعضاء موسسات قرآنی و وحید جلال زاده، استاندار آذربایجان غربی ظهر امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر قریشی، عضو خبرگان رهبری، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، حجت الاسلام محمد کفیلویی، استاد حوزه و دانشگاه ارومیه و جمعی از علما و روحانیون استان در سالن شماره یک استانداری آذربایجان غربی برگزار شد./936/پ202/س
ارسال نظرات