۰۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۱۷۸۸۶
نماینده مردم آبادان در مجلس:

ایران نیازی به روابط با کشورهایی همچون انگلیس ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، با ابراز خرسندی از کاهش روابط با انگلیس، اظهار داشت: ایران نیازی به روابط با کشورهای به اصطلاح پیشرفته همچون انگلیس ندارد.
تجمع دانشجويان مقابل سفارت انگليس در اعتراض به ترور دانشمندان ايراني
حسین دهدشتی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، با اشاره به ضرورت قطع روابط کامل با دولت های استکباری، اظهار داشت: خصومت انگلیس در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن، برای ما مشخص بوده و باید برای کاهش رابطه با این کشور تصمیمات جدی را گرفت.

وی تصریح کرد: دشمنی انگلیس و دیگر هم دستان آن، با ایران و اسلام بوده و آنان هرجا که احساس کنند مسلمانان در کنار هم قرار می گیرند و به دنبال استقلال خود هستند شیطنت کرده و به دنبال تفرقه افکنی هستند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، اقدام اخیر رژیم سلطنتی انگلیس در رابطه با تحریم بانک مرکزی ایران را برخلاف همه ضوابط بین‌المللی عنوان کرد و گفت: این رژیم به همراهی آمریکا در خصوص مسأله انرژی هسته ای نیز شیطنت های گسترده ای داشته است.

دهدشتی رابطه دیپلماتیک ایران با سایر ملل را بر اساس عزت، اقتدار و حفظ منافع ملی دانست و بیان داشت: هر کشوری که این موارد را مد نظر قرار ندهد ما نیازی به رابطه با آن کشور نداریم.

وی تصریح کرد: کلیه مصوبه های مجلس در راستای استقلال و عزت مندی کشور بوده و هر کشوری که قصد دخالت در امور کشور را داشته باشد با آن مقابله به مثل می کنیم و سران انگلیس نیز باید بدانند که حدود و جایگاه آنها در رابطه با استقلال کشورها چیست؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هر کجا که احساس کنند ذره ای از منافع کشور در خطر است با آن به طور جدی برخورد می کنند.

گفتنی است نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی یکشنبه کلیات طرح دوفوریتی کاهش رابطه با رژیم سلطنتی انگلیس را با 179 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 206 رأی مأخوذه به تصویب رساندند که بر اساس آن سفیر انگلیس در تهران اخراج و روابط تهران ـ لندن به سطح کاردار تنزل می یابد./9465/ت302/ج
ارسال نظرات