۱۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۱۸۰۲۸
تجمع علمای مسلمان لبنان در دیدار با اسد:

ملت سوریه با پیروزی بحران کنونی را پشت سر خواهد گذاشت

خبرگزاری رسا ـ هیاتی از سوی تجمع علمای مسلمان لبنان در دیدار با رییس جمهور سوریه به گفت و گو پیرامون رخدادها و تحولات سوریه و پیامدهای منطقه ای و بین المللی آنها پرداختند.
ديدار تجمع علماي مسلمان با بشار اسد
به گزارش خبرگزاری رسا، هیاتی از سوی تجمع علمای مسلمان لبنان به ریاست شیخ احمد الزین، رییس هیات امنای این تجمع، روز گذشته با بشار اسد، رییس جمهور سوریه دیدار کردند و به گفت و گو پیرامون رخدادها و تحولات سوریه و پیامدهای منطقه ای و بین المللی آنها پرداختند.

این هیات ضمن محکوم کردن طرح های دشمنان علیه ثبات و امنیت سوریه، مخالفت کامل خود را با تصمیم های اخیر اتحادیه عرب که شهروندان سوری را هدف قرار داده است، اعلام کردند و با تاکید بر حمایت و جانبداری از ملت سوریه تا پشت سر گذاشتن کامل بحران کنونی، افزودند: سوریه به علت پشتیبانی از مقاومت و حق ملت های عربی مورد حمله قرار گرفته است.

شیخ احمد الزین پس از این دیدار با تاکید بر اینکه ملت سوریه با پیروزی و سرافرازی این دسیسه ها را پشت سر خواهد گذاشت، گفت: هجوم دولت آمریکا و صهیونیسم جهانی علیه سوریه برآمده از موضع این کشور در رویارویی با دشمن صهیونیستی و تسلیم نشدن در برابر دیکته های آمریکایی است.

از سوی دیگر، شیخ حسان عبدالله، دبیر شورای اداری تجمع علمای مسلمان لبنان با تاکید بر همبستگی لبنان با سوریه و حمایت از این کشور در رویارویی با دشمن صهیونیستی که محور مقاومت را نشانه رفته است، تحریم های اقتصادی اتحادیه عرب علیه سوریه را محکوم کرد و گفت: دسیسه دشمنان علیه سوریه در دروازه های دمشق شکست خواهد خورد.

شیخ زهیر جعید، هماهنگ کننده کل این تجمع نیز که در این دیدار حضور داشت با تاکید بر توانمندی سوریه در پشت سرگذاشتن این بحران و رسیدن به ساحل آرامش، گفت: سوریه با هجومی گسترده تر از جنگ تابستان 2006 رژیم صهیونیستی علیه لبنان روبروست، اما سوریه با همبستگی فرزندانش با ارتش و رهبری خود در وضع بسیار خوبی به سر می برد.

وی با تاکید بر تلاش اسد برای اجرا و پیشبرد اصلاحات و تحقق بخشیدن به خواسته های ملت سوریه، گفت: رهبری سوریه مانند همیشه استوار و با عزمی راسخ در برابر دسیسه های دشمنان ایستاده است و سوریه را به سلامت به سوی برون رفت از این بحران رهنمون خواهد شد.

شیخ عبدالناصر جبری، دبیرکل جنبش امت و از اعضای این تجمع نیز با تاکید بر اینکه دسیسه علیه سوریه با شکست مواجه خواهد شد و آرامش به زودی به سوریه بازخواهد گشت، کشورهای عربی را به حمایت از سوریه فراخوند و گفت: دشمنان نه تنها سوریه که تمام منطقه عربی را نشانه رفته اند تا با تجزیه آن به جزیره های جداگانه، منافع رژیم صهیونیستی را تامین کنند.

گفتنی است که چندی پیش اتحادیه عرب در همسویی کامل با فشارهای بین المللی علیه سوریه، پس از تعلیق عضویت این کشور در این اتحادیه به تصویب تحریم های اقتصادی علیه این کشور اقدام کرد. تحریم هایی که با مخالفت گسترده مقام های لبنانی روبرو شد و مردم سوریه نیز با برپایی تظاهرات های گسترده در شهرهای مختلف سوریه، ضمن محکوم کردن این موضع گیری های ستیزه جویانه به حمایت از دولت این کشور مشغولند./981/ب902/گ
ارسال نظرات