۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۱۸۱۳۰

انتقاد خطیب جمعه بیروت نسب به بی توجهی اتحادیه عرب به اوضاع بحرین

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فضل الله با انتقاد از بی توجهی اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی به حوادث بحرین، خواستار برقراری گفت و گویی جدی میان دولت بحرین و گروه های اپوزیسیون شد.
سيد علي فضل الله
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه که در مسجد امامین الحسنین(ع) در منطقه حاره حریک برگزار شد با انتقاد از بی توجهی اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی به حوادث بحرین، استمرار اوضاع پرآشوب و خشونت آمیز بحرین حتی پس از گزارش های کمیته های حقیقت یاب را خاطرنشان ساخت.

حجت الاسلام فضل الله با اشاره به تغییرات ظاهری و سطحی حاصل شده پس از گزارش های کمیته های حقیقت یاب در بحرین، خواستار تغییرات ریشه ای در تعامل با خواسته ها و نیازهای شهروندان بحرینی شد و گفت: نباید با وعده و وعیدهای بی اساس تنها به دنبال تغییرات سطحی بود.

خطیب جمعه بیروت خواستار برقراری گفت و گویی جدی و بی طرفانه میان دولت بحرین و گروه های اپوزیسیون شد و از ملت بحرین خواست که رایزنی و گفت و گوی جدی را میان گروه های داخلی خود برقرار کنند تا بدین وسیله تنش های میان مذاهب مختلف را از بین ببرند و امور را خارج از چارچوب تنگ تعصب مذهبی نگاه دارند.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت هدایت جنبش مردمی در راستای منافع ملی و نه منافع گروهی خاص، افزود: مردم بحرین سهم خود را از توجه و عنایت اتحادیه عرب دریافت نمی کنند./981/ب903/گ
ارسال نظرات