۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۱۹۲۶۴
امام جمعه بندر امام خمینی:

وحدت نخبگان علمی و دینی‌ سبب اقتدار نظام اسلامی در عرصه بین‌المللی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بندر امام خمینی، وحدت میان قشر فرهیخته جامعه را از ملزومات اقتدار و پیشرفت نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: وحدت و یکپارچگی حوزه و دانشگاه، مهم‌ترین عاملی است که می تواند جامعه اسلامی را در برابر تهاجم دشمنان قسم خورده نظام اسلامی مصون دارد و نظام اسلامی را در جهان سرافراز کند.
امام جمعه بندر امام خميني
حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندر امام خمینی(ره)، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، با اشاره به این که وحدت نخبگان علمی و دینی جامعه اسلامی مهم‌ترین عامل برای خنثی سازی توطئه های مستکبران است، اظهار داشت: وحدت و یکپارچگی حوزه و دانشگاه، مهم‌ترین عاملی است که می تواند جامعه اسلامی را در برابر تهاجم دشمنان قسم خورده نظام اسلامی مصون دارد و باید وحدت حول محور اسلام، قرآن و ارزش های اسلامی باشد تا بتوان از نتایج آن بهره مند شد.

استاد حوزه علمیه وحدت را از ارکان دین مبین اسلام خواند و بیان داشت: برای تحقق حکومت اسلامی و گسترش آن در سراسر جهان، باید انسجام و اتحاد بین اقشار جامعه و به ویژه میان حوزیان و دانشگاهیان منسجم و مستحکم شود.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان نسبت به ایجاد تفرقه میان این دو قشر، گفت: مستکبران برای مقابله با گسترش اسلام در بین جوامع غربی از دو محور کلیدی حملات نرم و ایجاد تفرقه بین مسلمانان استفاده می کنند که باید طلاب، روحانیان حوزه های علمیه و دانشگاهیان، هوشیار و گوش به زنگ بوده و مراقب رفتارها و سخنان دشمنان اسلام در این برهه حساس از تاریخ باشند.

امام جمعه بندر امام خمینی، با اشاره به نقش علمای اسلام در وحدت میان حوزه و دانشگاه، گفت: اگر علما و مجاهدان عرصه های علمی رایزنی های فکری و سیاسی خود را بیشتر نکنند، جریان‌های نفوذی ضد اسلامی دانشجویان و حوزویان ایران را از راه اسلام و انقلاب خارج می کنند.

این مقام مسؤول تصریح کرد: قشر حوزوی و دانشگاهی از برجسته ترین اقشار در جامعه هستند، از این رو حفظ وحدت میان این دو قشر برجسته موجب انسجام ملی و در نهایت هم سبب سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل می شود.

حجت الاسلام ‌تابش‌ در پایان اظهار داشت: جریان هایی ضد نظام در تلاش هستند تا بتواند از هر شیوه ای به افکار و عقاید حوزویان و دانشگاهیان وارد شوند و آن ها را از راه نظام و انقلاب اسلامی ایران خارج کنند، اما آنان غافل از روح بیدار و هوشیار قشر فرهیخته ایران اسلامی هستند که همواره گوش به فرمان سخنان و رهنمودهای مقام معظم رهبری هستند./9465/ت303/س
ارسال نظرات