۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۱۱۹۳۰۷
عضو خبرگان رهبری:

اهداف حوزه و دانشگاه وحدت‌آفرین است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: هدف از وحدت حوزه و دانشگاه، ادغام آنها نیست بلکه باید این دو نهاد علمی وحدت خود را در مسایل، اهداف مشترک و رشته های مرتبط با هم حفظ و ترویج دهند.
حجت الاسلام و امسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، روز گذشته در جمع طلاب مدارس علمیه مراغه اظهار داشت: مجاهدت شهید مفتح در همگرایی حوزه و دانشگاه در شرایطی بود که آن روحانی آگاه به زمان، بسیاری از تهمت ها و کج‌اندیشی عده ای ساده اندیش را در این راه تحمل کرد.

وی با بیان اینکه پس از 32 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز وحدت حوزه و دانشگاه در معنای اخص تحقق نیافته است، گفت: منظور از وحدت تنها حضور استادان حوزوی در دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها و یا برگزاری همایش‌هایی به صورت تشریفاتی نیست، بایستی نسبت به مساله وحدت کمی تامل داشت و رهنمودهای امام راحل و رهبر انقلاب را به کار بست.

وی در ادامه موفقیت ایران اسلامی در فتح قله‌های مختلف علمی را در سایه مجاهدت حوزه و دانشگاه دانست و گفت: با وجود منابع غنی فقهی و قرآنی هنوز حوزه و دانشگاه نتوانسته اند نقشی جهانی در عصه علوم انسانی ایفا کنند، هر چند نقش عمده وحدت حوزه و دانشگاه در مدیریت عالی کشور ملموس است.

عضو خبرگان رهبری همچنین تربیت نیروهای متعهد و متخصص را از دیگر ثمرات وحدت حوزه و دانشگاه در سال‌های اخیر دانست و افزود: وحدت حوزه و دانشگاه، در حقیقت نگاه موشکافانه دانشجویان و حوزویان به اهداف و دیدگاه‌های مشترک در بین خود است.

امام جمعه مراغه گفت: هدف از وحدت حوزه و دانشگاه، ادغام آنها نیست بلکه باید این دو نهاد علمی وحدت خود را در مسائل، اهداف مشترک و رشته‌های مرتبط با هم حفظ و ترویج دهند تا موجبات پیشرفت و سرافرازی انقلاب اسلامی فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی در پایان با تأکید بر نگرش عمیق بر اشترکات حوزه و دانشگاه گفت: دانشجویان و طلاب نباید بر روی تفاوت ها متمرکز شوند، چراکه این مساله ای طبیعی است، اما باید سعی در تکمیل توانایی و دانسته های همدیگر نقش تاثیرگذار داشته و به عبارتی مکمل هم باشند./935/پ201/س
ارسال نظرات