۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۱۹۳۷۳

چند خبر کوتاه از شمال‌غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ برگزاری همایش منطقه‌ای رؤسای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و گردهمایی شوراهای اسلامی شهر و روستای آذربایجان‌شرقی در تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه شمال‌غرب کشور است.
چند خبر کوتاه از شمال‌غرب کشور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، پرویز آژیده، معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی امروز در گردهمایی شوراهای اسلامی شهر و روستای آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه تداوم ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی تنها با صبر و استقامت در مسیر ولایت محقق خواهد شد، اظهار داشت: انقلابی ماندن مهم‌تر از انقلاب کردن است.

وی با تاکید بر اینکه انقلابی ماندن تنها با تبعیت از ولایت فقیه حاصی می شود، گفت: ملت ایران در طول 32 سال گذشته نشان داده که در عرصه اسلام و انقلاب پایدار است و در برابر تحریم‌ها و تهدیدها ایستاده‌اند.

آژیده با تشری نقش ولایت در خنثی شدن توطئه های فتنه گران داخلی و خارجی تصریح کرد: اگر امروز شاهد آن هستیم که دشمنان لحظه ای از توطئه چینی برای براندازی نظام اسلامی ایران غفلت نمی کنند، باید دانست که مشکل اصلی دشمنان با ماهیت اسلامی و ولایی نظام حاکم در ایران است.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی حفظ و حراست از اصل ولایت فقیه را رسالت همه مردم دانست و افزود: انقلاب اسلامی حول محور رهبری و با عنصر وحدت شکل گرفته و همین اتحاد موجب ایستادگی در برابر تهدیدها شده است.

وی با تاکید بر اینکه عنصر رهبری شیعه خصوصیتی ممتاز در انقلاب اسلامی بوده است، خاطر نشان کرد: ملت های انقلابی منطقه به علت عدم بهره مندی از رهبری آگاه به زمان و مدبر شاهد انحراف و گاه نفوذ دشمنان در مصادره حرکت و نهضت خود بوده اند.

همایش منطقه‌ای رؤسای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تبریز برگزار می شود

این همایش با حضور رؤسای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، گیلان و کردستان صبح فردا در سالن اجتماعات استانداری آذربایجان شرقی برگزار می شود.

تبادل نظر و هم اندیشی در خصوص ویژه برنامه های نهم دی روز بصیرت دینی از مهمترین موضوعات محوری این همایش اعلام شده است.

برگزاری گفتمان کارگاهی انتظار و مهدویت در پارس آباد

این گفتمان زینب محرمی از اساتید حوزه علمیه ، در سخنانی یکی از مهم ترین تکالیف امام عصر بر شیعیان را که خود موجب ادای دیگر حقوق نیز می تواند باشد، ایجاد زمینه جهت ظهور امام عصر (عج) دانست.

وی گفت: منتظر واقعی کسی است که از آنچه امام زمانش کراهت دارد ، دوری و اجتناب کند و دلیل بر این مطلب،توقیعی است که از خود حضرت رسیده که چنین است: 'پس محبوس نکرده ما را مگر خبرهای ناگواری که از ناحیه انها به ما می رسد که ناخوشایند است در حالی که ما آن کارها را از ایشان نخواسته ایم'.

محرمی در ادامه افزود: مهدویت رمز حیات شیعه است چرا که رسول خدا(ص) فرمودند: من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیة؛ هرکس بمیرد و امام زمان خویش را نشناسد به مرگ جاهلیت(که همان مرگ کافر یا منافق است)مرده است.

وی ادامه داد: مهدویت سفارش پیامبر اکرم(ص) می باشد آنجا که در حدیث ثقلین دو ثقل گرانبها(قرآن و اهل بیت) را برای شیعیان به امانت می گذارد که از هم دیگر جدا نمی شوند و در حوض کوثر به رسول خدا(ص) می رسند.

نمایشگاه پوستر حروف نگاری 'اسماء الحسنی' در پارس آباد مغان برگزار شد

در این نمایشگاه که در مجموعه ی فرهنگی و سینمایی پارس آباد برپا شد، حدود 30 اثر برجسته از آثار هنرمندان برگزیده ی مسابقه ی بین المللی سالانه ی پوستر حروف نگاری به نمایش گذاشته شد.

این نمایشگاه که به همت حوزه ی هنری اردبیل، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آباد و مؤسسه ی فرهنگی هنری مغان هنر برگزار شده است، با استقبال خوب هنرمندان این شهرستان مرزی رو به رو شد./935/پ202/س

ارسال نظرات