۰۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۱۹۵۱۰
خطیب جمعه میاندوآب:

9 دی تجلی دینداری و ولایتمداری ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: ملت ایران در 9 دی ماه سال گذشته با خاموش کردن آتش فتنه ولایتمداری و عشق به نظام جمهوری اسلامی به نمایش گذاشتند.
حجت الاسلام جواد قهرماني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه میاندوآب با اشاره به حماسه 9 دی‌ ماه سال گذشته است، اظهار کرد: ملت ایران در 9 دی در برابر فتنه‌انگیزان داخلی و خارجی برخاستند و ولایت‌مداری و عشق به نظام جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه که باید در این راستا مورد توجه قرار گیرد انتخاب فردی صالح، کارآمد و دلسوز مردم است.

حجت الاسلام قهرمانی با تأکید بر حضور گسترده و مشارکت عمومی مردم در انتخابات تصریح کرد: شرکت آگاهانه مردم در اتنخابات وظیفه شرعی و ملی است و انتخابات بهترین آزمون الهی برای مردم است.

 مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی در ادامه با تبریک میلاد حضرت امام محمد باقر(ع)، زندگى این امام را آینه تمام‌ نماى زندگى انسان‌هاى موحد است، گفت: جامعه امروزی با الگو‌گرفتن از زندگی ائمه اطهار و فضایل روحی و اخلاقی متعالی آن بزرگواران زندگی فردی و اجتماعی خود را بسازند.

خطیب جمعه میاندوآب با اشاره به زمان امامت امام محمد باقر‌(ع) گفت: دوران امامت این امام با اوج ظلم و ستم امویان مصادف بود و خلفا آشکارا به دشمنی با امام می‏پرداختند و از ترویج دین در میان مردم جلوگیری و شبهات زیادی را ترویج می‌کردند.

خطیب جمعه میاندوآب با دعوت مردم به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا یکی از موارد سفارش شده در آیات و احادیث است به باید مورد توجه مؤمنان باشد چرا که با رعایت تقوا زمینه ایجاد سایر مکارم اخلاقی برای انسان فراهم می‌شود.

وی افزود: با رعایت تقوا انسان از تمایلات دنیوی و وابستگی‌ها نجات یافته و به سعادت دنیوی و اخروی دست می‌یابد./936/پ202/س
ارسال نظرات