۰۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۱۹۶۶۲
عضو خبرگان رهبری:

دشمن به دنبال بی‌تفاوتی مسلمانان نسبت به ترویج منکرات است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با بیان این‌که دشمنان به دنبال بی تفاوتی مسلمانان نسبت به ترویج منکرات در جامعه اسلامی هستند، تصریح کرد: یکی از مظاهر منکر در جوامع بدحجابی است، وضعیت امروز حجاب و عفاف متدینین را آزرده خاطر کرده است.
آيت الله مجتهدشبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در همایش احیای امر به معروف و نهی از منکر که در شرکت آب منطقه ای استان برگزار شد، اظهار داشت: اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر اساس احادیث و روایات وارده مراتب و مراحل خاصی دارد.

وی با اشاره به اینکه آمران به معروف و ناهیان منکر بایستی خود نسبت به شعائر اسلامی و احکام الهی مقید باشند، تصریح کرد: این فریضه الهی در تعابیر پیشوایان دینی جزو مهم‌ترین فرائض اسلامی شناخته شده و در قرآن کریم بارها بر آن تاکید شده است، در حقیقت امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای دیگر احکام دینی است.

آیت الله شبستری تذکر لسانی را وظیفه ای همگانی دانست و گفت: اجرای فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر ملاک شناخت بهترین امت رسول الله(ص) است، اگر این فریضه در جامعه اسلامی مهجور واقع شده و رو به فراموشی رود، سایر فرایض دینی بر زمین می ماند.

عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: این تفکر که گفته می شود؛ «عیسی به دین خود موسی به دین خود » ساخته و پرداخته استعمار است، در جامعه اسلامی مفهومی ندارد که مسلمانان نسبت به وضعیت یکدیگر و جامعه بی تفاوت باشند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دشمنان به دنبال بی تفاوتی مسلمانان نسبت به ترویج منکرات در جامعه اسلامی هستند، تصریح کرد: یکی از مظاهر منکر در جوامع بدحجابی است، وضعیت امروز حجاب و عفاف متدینین را آزرده خاطر کرده است، بایستی متولیان فرهنگی چاره ای برای رفع این معضل بیاندیشند، هر چند که مردم نیز باید نسبت به وضعیت موجود بی تفاوت نباشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح مصادیق معروفات در جامعه اسلامی پرداخت و اظهار داشت: ولایت مداری مصداقی روشن از امر به معروف است، چراکه ثبات نظام، استقلال، تمامیت ارضی و امنیت کشور مرهون این رکن رکین نظام است.

آیت الله شبستری افزود: اگر ولایت فقیه تثبیت شود، تمام مشکلات جامعه اسلامی حل خواهد شد، رهبری مهمترین دلیل ثبات و تقویت نظام اسلامی است، ملت مسلمان باید قدر موهبت ولایت فقیه را بیش از گذشته بدانند.

امام جمعه تبریز با اشاره به برکات وجودی ولایت فقیه در مقابله با فتنه 88 ادامه داد: بیگانگان در کوران حوادث فتنه درصدد سلطه بر کشور بودند، اما هوشیاری و درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و شرح صدر ایشان و همچنین حمایت و همبستگی ملت، فتنه 88 را به زباله دان تاریخ فرستاد./935/پ201/س
ارسال نظرات