۰۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۱۹۹۹۸

همایش بزرگداشت 9 دی در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگداشت روز بصیرت دینی و میثاق امت با ولایت امروز با حضور دبیر ستاد 9 دی کشور در تبریز برگزار شد.
حجت الاسلام حسين تقي زاده، مسؤول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي 9 دي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با سالروز حماسه هشتم دی در تبریز، مراسم بزرگداشت روز بصیرت دینی و میثاق امت با ولایت امروز با حضور آیت الله مجتهدشبستری و سردار نائینی دبیر ستاد 9 دی کشور در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام حسین تقی زاده، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در سخنانی با تاکید بر اینکه نقش ولایت فقیه بایستی در مقابله با فتنه 88 تبیین شود، اظهار داشت: 8 دی در تبریز و 9 دی در سراسر کشور خط بطلانی بر حرکت انحرافی فتنه گران بود.

وی با تاکید بر اینکه این دو روز حماسی پایانی بر تمام شیطنت‌های داخلی و خارجی علیه نظام بود، تصریح کرد: حماسه نهم دی تجلی ولایت مداری ملت ایران در برابر فتنه‌گرانی بود که خود را منتسب به امام راحل می دانستند، اما در حقیقت خلاف جهت آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حرکت می‌کردند.

حجت الاسلام تقی‌زاده در ادامه برپایی نمایشگاه عکس، برنامه ریزی برای تولیدات تبلیغی جهت پخش از رسانه ملی شامل نماهنگ، فیلم های کوتاه و گفت و گوهای ویژه تبیین این حماسه، انتشار ویژه نامه های مکتوب درخصوص 9دی، برگزاری جشنواره فرهنگی، ادبی و هنری را از برنامه های جنبی این همایش دانست.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: انتشار نرم افزار چند رسانه‌ای شامل سخنان رهبری، کالبد شکافی فتنه از دیدگاه رهبری، فیلم های مستند ساخته شده در دوران فتنه، تصاویر مستند و نقدهای مکتوب و فیلم‌های صدا وسیما را از دیگر برنامه‌های ستاد استانی 9 دی است.

وی در پایان نقش مردم و رهبری در خاموشی فتنه، نقش رهبری در پاسداری از نظام اسلامی و مقابله با طرح های براندازی و نقش مردم آذربایجان شرقی به ویژه مردم تبریز در خاموش کردن فتنه سال88 را از محورهای مقالات ارسالی به همایش 9 دی در تبریز برشمرد.

همچنین احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان این‌که حرمت شکنی عاشورای حسینی در سال 88 برای هیچ کس قابل قبول نبود، اظهار داشت: نباید صبر ملت در برابر فتنه گران، مانع انجام مسؤولیت خطیر قوه قضائیه در محاکمه فتنه گران باشد.

وی با بیان اینکه سکوت برخی نخبگان بی تاثیر در راه اندازی آشوب های خیابانی در دوران 8 ماهه فتنه 88 نبود، تصریح کرد: 9 دی برای تمامی مردم ایران اسلامی امتحانی بود که نشأت‌گرفته از عبرت های عاشورایی بود، درحقیقت جای جای ایران اسلامی در 9 دی تجلی دیگری از عاشورا بود.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان خواستار حضور پرشور ملت ایران در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی شد و تصریح کرد: تحریم انتخابات از سوی برخی جریانات مسأله ای مضحک است، چراکه این جریان‌ها جایگاهی میان ملت ندارند که برای حضور در انتخابات امیدوار باشند./935/پ201/س
ارسال نظرات