۰۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۲۰۰۹۲
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

حماسه 9 دی تجلی ایمان مردم به ولایت فقیه بود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی حماسه 9 دی را پاسخ دندان شکنی بر توطئه های استکبار جهانی و هرزه گی های منافقین عنوان کرد و افزود: این حماسه نشأت گرفته از تشخیص به موقع وظیفه اسلامی و انقلابی و ایمان و اعتقاد مردم به ولایت فقیه بود.
امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی در خطبه های نمازجمعه که با حضور مردم متدین و انقلابی این شهرستان بعد از اجتماع باشکوه گرامیداشت حماسه 9 دی برگزار شد، اظهار داشت: حماسه 9 دی تحت عنوان دفاع از ولایت فقیه، پاسخ قاطع و دندان شکنی بر توطئه های استکبار جهانی، هتاکی‌های جریان برانداز داخلی، شرارت‌های فتنه‌گران عامل دست استکبار و هرزه‌گی‌های منافقین، سلطنت طلبان و اراذل و اوباش در روز عاشورا بود.

وی در ادامه تشخیص به موقع عمق توطئه، نشأت گرفتن این حماسه از ایمان و اعتقاد مردم، تشخیص به موقع وظیفه اسلامی و انقلابی، درست تشخیص دادن اهداف استکبار و فتنه‌گران و موضع‌گیری بر مبنای بصیرت عمیق را از جمله ویژگی‌های حماسه 9 دی برشمرد.

ضرورت هوشیاری در برابر توطئه استکبار و فتنه‌گران

خطیب نمازجمعه خوی در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، ضمن دعوت از مردم به حضور گسترده و پرشور بر سر صندوق‌ها، بر هوشیاری در برابر توطئه‌های استکبار و فتنه‌گران تأکید کرد.

وی هماهنگی فتنه‌گران با استکبار در تحریم انتخابات، تلاش جهت پایین آوردن درصد مشارکت مردم، اعتراض به رد صلاحیت ها، بوجود آوردن موج تبلیغاتی علیه انتخابات و تبلیغ وجود تقلب در رأی‌گیری را از ابزارهایی معرفی کرد که احتمالاً در ایام انتخابات از ناحیه استکبار و فتنه گران مطرح شود.

ای عمار! همیشه همراه علی(ع) باش

امام جمعه خوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت صحابی نامدار عمار یاسر گفت: روزی پیامبر خدا(ص) خطاب به عمار فرمود: «ای عمار! هرگاه دیدی که علی‌(ع) در یک راه و دیگر مردمان به راهی دیگر می روند، تو با علی همراه شو زیرا او هرگز تو را به هلاکت نمی افکند.»

حضرت زینب(س) یزید را در کاخ خود رسوا کرد

وی در ادامه به اسارت اهل بیت ابا عبدالله الحسین(ع) و ورودشان به شهر شام اشاره کرد و افزود: در شهر شام دو خطبه تاریخی یکی توسط امام زین العابدین(ع) در مسجد اُموی و دیگری از ناحیه حضرت زینب(س) در کاخ یزید ایراد شد که می توان آن‌ها را در محورهای درهم شکستن غرور یزید در ابتدای خطبه، پاسخ گویی به یاوه گویی‌ها و کفریات یزید، تأکید بر مقام والای شهدای کربلا، تحقیر و به ذلت کشاندن یزید خلاصه و دسته بندی کرد.

حجت الاسلام شکوری با بیان اینکه حضرت زینب(س)، یزید را در کاخ خود رسوا ساخت؛ اظهار داشت: آن حضرت در کاخ یزید فرمود: «آیا از عدالت است ای پسر آزاد شده ها! که تو زنان و کنیزانت را در پرده بنشانی و دختران رسولخدا(ص) را اسیر کنی و شهر به شهر بگردانی؟ اگر مصیبت های روزگار کارم را به اینجا کشانده که با تو سخن گویم ولی بدان من ارزش تو را کوچک و ناچیز و سرزنش تو را بزرگ می شمارم.»

اعتقاد به رسالت و ولایت شرط قبولی توحید

امام جمعه خوی در ابتدای خطبه اول ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا به فرمایش امیرمؤمنان(ع) اشاره کرد که خطاب به نمازگزاران جمعه فرمود«خداوند اعتقاد به توحید خویش را نمی پذیرد مگر با اعتراف به نبوت محمد(ص) و هیچ عملی را نمی پذیرد مگر با پذیرش ولایت کسی که به ولایتش دستور داده است.»

وی در ادامه افزود: امیرمؤمنان(ع) در خطبه دیگر می فرماید«خداوند پیامبر(ص) را مبعوث کرد تا بندگانش را از عبادت بندگان بسوی عبادت خود، از طاعت بندگان بسوی طاعت خویش و از ولایت بندگان به سوی ولایت خویش فراخواند.»

دینداری منهای ولایت مفهوم ندارد

رییس حوزه های علمیه خوی در پایان به ولایت و واجب الاطاعة بودن ائمه(ع) اشاره و اظهار کرد: بر اساس مفاد آیات قرآن و احادیث اهل بیت(ع)، دین هیچ دینداری پذیرفته نیست مگر این که ولایت اهل بیت(ع) را پذیرفته باشد.

وی در ادامه افزود: خداوند در آیه 59 سوره نساء می فرماید: «ای کسانیکه ایمان آورده اید از خدا فرمان برید و از پیامبر(ص) و اولیای امر خود اطاعت کنید.»/938/پ202/س
ارسال نظرات