۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۲۰۱۳۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری همایش علمی پژوهشی علوم قرآنی در میانه و نخستین رزمایش سایبری وبلاگ نویسان قرارگاه سایبری عاشورا از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محسن عبداللهی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میانه از برگزاری همایش منطقه‌ای علمی پژوهشی علوم قرآنی در دهه او ل اسفند 1390 در این شهرستان خبر داد و با اشاره به اهمیت ترویج و گسترش فرهنگ و معارف قرآنی اظهار داشت: قرآن کلام خداست و مخاطب آن نیز جهان بشریت در همه قرون و اعصار بوده است.

وی افزود: این کتاب عظیم الهی بهترین مرجع هدایت انسانهاست و بهره گیری از آموزه‌های آن می تواند راهگشای سعادت دنیوی و اخروی باشد.

عبداللهی بر لزوم ارائه کارهای پژوهشی با محوریت قرآن کریم و تبیین ابعاد مختلف این کتاب انسان ساز تاکید کرد و این همایش را زمینه و فرصت مناسبی برای تدبر و غور در ژرفای کلام الهی دانست.

وی آخرین مهلت ارسال آثار به این همایش را بیستم بهمن ماه سال جاری عنوان کرد و گفت:‌علاقمندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه همایش علوم قرآنی واقع در میانه، انتهای خیابان فجر، روبروی مزار شهدا، ‌اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میانه و یا به آدرس اینترنتی quranicsciences_miyaneh@yahoo.com ارسال نمایند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میانه افزود: پژوهشهای ارسالی باید حداکثر در 10 صفحهA4 ودر محیط word 2007 با قلم B Lotus و سایز 12 نوشته شده شود.
همایش علوم قرآنی توسط اداره فرهنگ وارشاد اسلامی میانه با همکاری و مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی ، حوزه شهید آیت اله حامدی وانجمن ادبی این شهرستان در اسفندماه 1390 در میانه برگزار می شود.

نخستین رزمایش سایبری وبلاگ نویسان قرارگاه سایبری عاشورا

مدیر مسئول قرارگاه سایبری گفت: این رزمایش در فضای مجازی که از ساعت 21 هشتم دی ماه آغاز شده و تا ساعت 24 نهم دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی تأکید کرد: هدف از این رزمایش سنجش میزان آمادگی وبلاگ‌نویسان و لبیک به امام خامنه‌ای در فضای سایبری است.

وی افزود: برای شرکت در این رزمایش وبلاگ‌نویسان باید از ساعت 21 هشتم دی ماه تا ساعت 24 نهم دی ماه عنوان وبلاگ خود را به عبارت "لبیک یا خامنه‌ای -نهم دی - حماسه بصیرت" تغییر دهند و بعد از تغییر عنوان وبلاگ، از طریق فرم زیر اعلام شده حضور یابند.

فعال‌سازی کانون‌های مساجد توسعه فرهنگی استان را تسریع می‌کند

علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در بازدید از کانون فرهنگی وهنری منتظران ظهور میانه اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد محل مناسبی برای بهره گیری جوانان و نوجوانان از آموزه‌های دینی و معنوی و مکانی برای به فعلیت رسیدن استعدادهای بالقوه آنان است.

وی بر حمایت همه جانبه اداره کل ارشاد استان از کانونهای فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد و فعال سازی کانون های مساجد را عامل مهمی در تسریع توسعه فرهنگی استان عنوان کرد و گفت: فعالیت های فرهنگی و هنری با محوریت مسجد افق درخشانی را پیش روی فرهنگ و هنر متعالی قرار داده و موجب بالندگی آن می شود.

همچنین محمد هادی‌نیا مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در این بازدید فعالیت این کانون ها را گامی موثر در بارور ساختن خلاقیت‌ها و بروز و ظهور استعدادهای درخشان جوانان و نوجوانان دانست.

کتاب "از بودن تا ماندن" در میانه منتشر می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میانه از چاپ و انتشار کتاب "از بودن تا ماندن" با موضوع شهدای "زینبیه" و "ثارالله" در این شهرستان خبر داد.

محسن عبداللهی گفت: این کتاب به قلم جعفر شیخ الاسلامی و با هدف حفظ و ترویج فرهنگ متعالی شهادت و تبیین واقعه بمباران زینبیه و ثارلله میانه تحریر شده است.

کتاب یاد شده در پنج فصل و یکصد و 60 صفحه بهمن ماه سال جاری توسط اداره فرهنگ وارشاد اسلامی میانه منتشر و در اختیار علاقمندان قرار می گیرد./935/د101/س

ارسال نظرات