۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۱۲۰۴۷۷
در شماره جدید شفافیت می‌خوانیم؛

گستاخی مفتی وهابی در مورد عاشورا

خبرگزاری رسا ـ در تازه ترین شماره ماهنامه شفافیت آمده است: شیخ عبد العزیز آل الشیخ مفتی اعظم حاکمان وهابی سعودی، در جدیدترین فتوای خود مدعی شد که عزاداری برای امام حسین علیه السلام شرعا جایز نیست.
شماره 27 ماهنامه شفافيت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بیست و هفتمین شماره ماهنامه خبری ـ تحلیلی شفافیت به همت مؤسسه مطالعاتی روشنگر منتشر شده است.

در این شماره در بخشی از مطالب خبر در خبر می خوانید: «گستاخی مفتی وهابیون در مورد عاشورا»، «حکم سرکرده فرقه عرفان حقه صادر شد»، «تحرکات انجمن حجتیه برای جذب متدینان جامعه»، «ترویج اسلام هراسی در زمان ترور مقدسی»، «نماد صهیونیسم در میدان انقلاب تخریب شد»، «مدل جدید تبشیر مسیحیت به بازار آمد»، «19 سال زندان و 5 میلیارد تومان جریمه سرشاخه گلدکوئیست».

در بخشی از این ماهنامه می خوانید: «مشرق: شیخ عبد العزیز آل الشیخ مفتی اعظم حاکمان وهابی سعودی، در جدیدترین فتوای خود مدعی شد که عزاداری برای امام حسین علیه السلام شرعا جایز نیست.
وی در خطبه های نماز جمعه، بدون ذکر نام شیعیان گفت: اقداماتی که برخی از مدعیان و منتسبان به اسلام انجام می دهند، جایز نیست و اسلام از آن بیزار است!
او بدون اشاره به آن دسته از روایات اهل سنت که بر حزن و گریه پیامبر صلی الله علیه و آله بر مصیبت امام حسین علیه السلام اشاره صریح دارد، گریه و عزاداری برای امام حسین علیه السلام را نامشروع خواند و مدعی شد که تنها اقدام پسندیده ای که برای روزهای تاسوعا و عاشورا قرار داده شده است، روزه گرفتن است!

این در حالی است که روزه گرفتن بر اساس شریعت اسلام در روز عاشورا کراهت شدید دارد زیرا قاتلان اموی امام علیه السلام، برای تبرک جویی، این روز را روزه می گرفته اند که بدعت به شمار می آید.
این مفتی وهابی در اظهارات سخیف خود مدعی شد که عزاداری برای امام حسین و اهل بیت علیهم السلام، مخالفت شرع الهی است و رفتار کسانی است که بر اساس جاهلیت رفتار می کنند.»

در بخش رایحه مطالبی چون: «عرفان در کلام اولیای ربانی»، «آسمان تبدار غروب جانگداز توست»، «السلام علیک یا کریم اهل بیت علیهم السلام»، «25 گنج بزرگ دنیا از زبان امام صادق علیه السلام»، «زیارت اربعین یکی از نشانه های مؤمن است»، «رضا یعنی پسندیده خدا در آسمان و پسندیده رسول در زمین» است.

« حضیره القدس محل دفن طاهر، مکان استراتژیک»، «تشکیلات بهائیت»، « تشکیلات بهائیت، ولد خلف استعمار انگلیس» را در بخش بهائیت می خوانید.

و در پایان در بخش پرونده ویژه آمده است: «امیر کبیر قهرمان مبازه با استعمار»، «دست استعماری انگلیس در فرقه سازی»، «جاسوسی ادوارد براون به نام مستشرق به کام انگلیس»، «فرقه ها و تغییرات شخصیت»، «تفاوت فرقه ها و سازمان های غیر فرقه ای در چیست»، «بازرگانی سیاه صهیونیسم»، «تئودور هرتسل: همه ملت ها یهودی ستیزند»، «امام خمینی رحمة الله علیه و کمک و مساعدت به ملت فلسطین»، «سیر اخلاق در جنبش های نو ظهور»، «منبرها جلوی بدعت و انحراف را بگیرند»، «تفسیر صوفیانه از عاشورا»، «رابطه معکوس دینداری و بزهکاری»، «شاخص های سرکرده در عرفان های کاذب»، «مسیحیت به دنبال شکار مسلمانان»، «غذای حلال جسم و روح»، «ترویج عرفان های بدلی در رسانه های ملی»، « جن تسخیر کنید تا پول دار شوید».

در پایان پاسخگویی به شبهات دینی، معرفی کتاب و گزارش تصویری را ملاحظه می کنید.

بیست و هفتمین شماره ماهنامه داخلی خبری ـ تحلیلی شفافیت به صاحب امتیازی مؤسسه مطالعاتی روشنگر و مدیر مسؤولی سید کاظم موسوی آذر ماه 1390 در 74 صفحه منتشر شده است./913/ن601/ع

ارسال نظرات