۱۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۲۰۵۲۱
قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه:

‌اماکن متبرکه جای تبلیغات فردی ‌کاندیداها نیست

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام سازمان اوقاف و امورخیریه با تأکید بر این که فضای اماکن متبرکه نباید برای تبلیغ کاندیدای خاصی قرار گیرد، گفت: تبلیغ برای حضور حداکثری مردم در انتخابات بلا مانع است.
امامزاده
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، تقی رضایار، قائم مقام سازمان اوقاف و امورخیریه، امروز در گردهمایی سفیران وقف و بقاع متبرکه استان که در آستانه مبارکه امامزاده عباس (ع) ساری برگزار شد، گفت: مدیریت بقاع متبرکه از جمله تشکیل هیأت امنا، تشکیل مرکز قرآنی و فرهنگی و راه اندازی سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه از جمله مهم ترین برنامه ها در این حوزه است.

وی با بیان این که دو هزار و 700 نقشه طرح جامع و تیپ در چهار نوع در کشور از سوی سازمان اوقاف آماده شده است، افزود: این نقشه‌ها در بقاع متبرکه کشور در حال عملیاتی‌شدن است.

رضایار با اشاره به وجود هشت‌هزار بقعه متبرکه در مناطق مختلف کشور‌ خاطرنشان کرد: در این تعداد بقعه متبرکه ده هزار امامزاده مدفون هستند.

قائم مقام سازمان اوقاف و امورخیریه همچنین از وجود مقبره 33 پیامبر در کشور خبر داد و بیان داشت: تبدیل این اماکن متبرکه به قطب فرهنگی کشور یکی از مهم‌ترین برنامه های این سازمان است.

وی با اشاره به این که دولت در سال 89 مبلغ هشت میلیارد تومان و امسال نیز تا به حال 15میلیارد تومان به بقاع متبرکه کشور اختصاص داده است، بیان داشت: هیأت امنای بقاع متبرکه ساخت و ساز و عمران و تبدیل این اماکن به قطب فرهنگی را باید مردمی نمایند و از خیرین و نیکوکاران در خواست همکاری و مساعدت کنند.

رضایار در ادامه با اشاره به دو امانت الهی قرآن و اهل بیت(ع) و نوادگان امامان معصوم و یک امانت مردم یعنی موقوفات اشاره کرد و گفت: این افتحار بزرگی است که تولیت آن به عهده سازمان اوقاف و امور خیریه است که عواید حاصل از بقاع و موقوفات طبق موازین شرعی و به اذن ولی فقیه هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به در پیش داشتن انتخابات مجلس نهم افزود: فضای متبرکه را محل تبلیغ برای کاندیدا قرار نگیرد؛ اما تبلیغ برای حضور حداکثری مردم در انتخابات صورت گیرد.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این همایش گفت: خدمت به بقاع متبرکه و امامزادگان افتخار بزرگی است و برای تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی تا به حال 140 امامزاده مازندران دارای مرکز قرآنی و فرهنگی شده اند و تا پایان سال امسال 200 بقعه دارای این مراکز خواهند شد./950/پ202/س
ارسال نظرات