۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۱۲۰۵۸۴

وزیر امور خارجه لبنان برای پیگیری پرونده امام موسی صدر به لیبی می رود

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه لبنان به همراه صدرالدین صدر برای پیگیری سرنوشت امام موسی صدر و دو همراهش پنجشنبه آینده در راس هیاتی بلندپایه به لیبی سفر خواهد کرد.
امام موسي صدر
به گزارش خبرگزاری رسا، عدنان منصور، وزیر امور خارجه لبنان به همراه صدرالدین صدر برای پیگیری سرنوشت امام موسی صدر، رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان و بنیان گذار جنبش امل در لبنان و دو همراهش، شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین، پنجشنبه آینده در راس هیاتی بلندپایه به طرابلس، پایتخت لیبی سفر خواهند کرد.

وزیر امور خارجه لبنان در گفت و گو با برخی رسانه های لبنانی در خصوص این سفر که اولین سفر یک مقام بلندپایه لبنانی به لیبی پس از ربوده شدن امام موسی صدر در سال 1987 میلادی است، گفت: ما در این سفر امید زیادی داریم که به نتایجی قطعی دست یابیم و چند روزی را در لیبی به منظور اجرای این وظیفه مهم سپری خواهیم کرد.

در همین راستا روزنامه النهار نوشت: وزیر امور خارجه لبنان به دلیل نبود پرواز مستقیم میان دو کشور، ابتدا به قاهره و پس از آن به طرابلس سفر خواهد کرد. بر اساس این گزارش صدرالدین صدر، فرزند امام موسی صدر، علی یعقوب، فرزند شیخ محمد یعقوب از همراهان امام صدر و همچنین سفیر و کاردار سفارت لبنان در لیبی و چند تن دیگر از مقامات قضایی لبنان در این سفر، منصور را همراهی می کنند.

شایان ذکر است که میشل سلیمان، رییس جمهور لبنان و نجیب میقاتی، نخست وزیر این کشور در سفری که به نیویورک به منظور شرکت در اجلاس عمومی سازمان ملل متحد در شهریور گذشته داشته اند با مصطفی عبد الجلیل، رییس شورای انتقالی لیبی دیدار داشتند و در خصوص این موضوع به گفت و گو پرداخته بودند.

هفته گذشته یک منبع آگاه شورای ملی انتقالی لیبی در گفت و گو با روزنامه لبنانی اللواء از شهادت امام موسی صدر در زندان مرکزی طرابلس در سال 1998 خبر داد و گفت: اطلاعاتی که من در دست دارم، نشان می دهد که صدر در تابستان 1998 به مرگ طبیعی درگذشته است.

گفتنی است که امام موسی صدر بیش از سه دهه و در آخرین مرحله از سفر دوره ای خود به کشورهای عربی، بنا بر دعوت رسمی معمر قذافی به همراه شیخ محمد یعقوب و عباس بدر الدین وارد لیبی شد و ربوده شد. دستگاه های قضایی دولت های لبنان و ایتالیا و همچنین تحقیقات انجام شده از سوی واتیکان، ادعای رژیم پیشین لیبی مبنی بر خروج صدر از آن کشور و ورود او به رم را رسما تکذیب کردند و از زمان سرنگونی دیکتاتور پیشین لیبی، معمر قذافی تاکنون خبری قطعی پیرامون این مساله انتشار نیافته است./981/ب902/گ
ارسال نظرات