۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۱۲۰۶۴۶
مسؤولان فلسطینی:

صهیونیست ها هرگز نخواهند توانست واقعیت اشغال فلسطین را پنهان کنند

خبرگزاری رسا ـ مسؤولان فلسطینی از حکم دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی مبنی بر ممنوعیت برگزاری سالگرد فاجعه اشغال فلسطین ابراز نگرانی کردند و این حکم را نشانگر نژادپرستی این رژیم دانستند.
بيت المقدس، قدس، مسجدالاقصي
به گزارش خبرگزاری رسا، مسؤولان فلسطینی از حکم دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی مبنی بر ممنوعیت برگزاری سالگرد نکبت (فاجعه اشغال فلسطین) در مناطق اشغالی سال 1948 ابراز نگرانی کردند و این حکم را دلیلی دیگر بر نژادپرستی و دموکراسی پوشالین این رژیم اشغالگر دانستند.

گفتنی است که دادگاه عالی رژیم صهیونیستی با صدور حکمی برگزاری سالگرد نکبت در مناطق اشغالی 1948 را ممنوع کرده است و بنابر این حکم هر فرد یا مؤسسه فلسطینی که مراسم سالگرد نکبت را برگزار کند، تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

نمر حماد، مشاور سیاسی رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، امروز (شنبه) در مصاحبه با شبکه خبری العالم، تصریح کرد: این حکم بار دیگر نشان می دهد که دموکراسی در رژیم صهیونیستی، یک دموکراسی پوشالین است و این رژیم با چنین حکمی هرگز نمی تواند واقعیت تاریخی اشغال فلسطین را پنهان کند.

حماد افزود: شاهدان فاجعه نکبت هنوز زنده هستند و مدارک بی حد و حصری برای اثبات فاجعه نکبت موجود است.

فلسطینی ها حکم دادگاه عالی رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و آن را نژادپرستانه خواندند و اعلام کردند که چنین حکمی در راستای برنامه های یهودی سازی سرزمین فلسطین صادر شده است.

در همین راستا، احمد عطون، عضو مجلس قانونگذاری فلسطین نیز با ابراز اینکه رژیم صهیونیستی می خواهد فلسطینیان فاجعه نکبت را به نسل های بعدی منتقل نکنند و اثری از این مساله در اذهان ملت فلسطین باقی نماند، افزود: دشمن صهیونیستی تهدید می کند که هر کسی در سالروز نکبت تجمع و تظاهراتی برگزار کند، با مجازات «اخراج از کار، مصادره کارت شناسایی و حبس» مواجه خواهد شد.

یادآور می شود که کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) چند ماه پیش طرح ممنوعیت برگزاری سالروز نکبت را تصویب کرده بود.

ناظران معتقدند که رژیم صهیونیستی با وجود همه تلاش های خود نخواهد توانست قضایای اشغال فلسطین، بیت المقدس و مسجد الاقصی را از ذهن فلسطینی ها پاک کند؛ زیرا فلسطینی ها این وقایع را با برگزاری سالروز نکبت و تاکید بر حق بازگشت آوارگان در اذهان نسل های بعد زنده نگه داشته اند./981/ب902/گ
ارسال نظرات