۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۲۰۸۱۵
مؤسسه شیعه شناسی منتشر کرد؛

شماره 74 ماهنامه اخبار شیعیان

خبرگزاری رسا ـ شماره هفتاد و چهارم ماهنامه خبری و تحلیلی شیعیان جهان به همت مؤسسه شیعه شناسی منتشر شد.
شماره 74 ماهنامه اخبار شيعيان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ماهنامه خبری و تحلیلی اخبار شیعیان با هدف اطلاع رسانی جوامع و گروه های شیعی جهان نسبت به حوادث و رویدادهای زندگی اجتماعی آنها، اقدام به گردآوری اخبار از سایت های اینترنتی، نشریات و منابع اطلاع رسانی دیگر نموده است.

در این شماره می خوانید: «نظام سلطه از گرایش ملت ها به اسلام وحشت دارد»، «قانون اساسی جدید عراق ضامن حفظ اسلامیت و حقوق ملت»، «برگزاری کنگره بین المللی بزرگداشت آخوند خراسانی»، «مخالفت علمای شیعه در ترکیه با طرح دریافت حقوق از دولت»، «راه اندازی دو شبکه ماهواره ای شیعی»، «محدودیت بر شیعیان؛ این بار ممنوعیت بر پایی مجالس عزاداری امام حسین علیه السلام »،

در بخشی از مطلب محدودیت برای شیعیان در آذربایجان؛ این بار ممنوعیت بر پایی مجالس عزاداری امام حسین علیه السلام می خوانید: «در روز تاسوعا با وجود ممنوعیت به راه انداختن دسته های عزاداری، این دسته ها به خیابان ها آمدند. متأسفانه تنها کشوری که در آن، عزاداری ممنوع است، جمهوری آذربایجان است، حتی در آمریکا، انگلیس و سرزمین های اشغالی این کار ممنوع نیست. این مسئله هم دردناک و هم مضحک و خنده دار است. چطور ممکن است در کشوری که دومین کشور شیعه دنیا است، عزاداری امام حسین علیه السلام ممنموع باشد؟!

شایان ذکراست، در راستای افزایش محدودیت برای شیعیان، اخیرا رئیس جمهور آذربایجان متن اصلاحی قانون مجازات های اداری (انضباطی) در خصوص ممنوعیت تبلیغات دینی را صادر کرد. بر اساس ماده جدید، از این به بعد اعزام دانشجو و طلاب برای ادامه تحصیلات دینی به خارج از کشور، مبادله خادمان دینی، واردات، عرضه و فروش هر گونه کتب دینی و اقلام مرتبط با دین در خارج از محدوده اماکن مخصوص، سازمان دهی و برگزاری آیین ها (مثل اقامه نماز جماعت، روضه و مرثیه خواندن و غیره) و تبلیغات دینی توسط اتباع و افراد فاقد تابعیت دولت جمهوری آذربایجان بدون اخذ مجوز قانونی و عدم هماهنگی مقتضی با نهاد های ذی صلاح ممنوع و مستوجب مسئولیت و مجازات قانونی خواهد بود. بر اساس قانون جدید آذربایجان نصب، فروش و کاربرد تابلو ها و پوسترهای حاوی تبلیغات دینی از جمله تابلو و بر چسب هایی که روی آن اسامی مبارک ائمه و انبیاء علیهم السلام نوشته باشد، جرم محسوب می شود.»

«عاشورای خونین در کابل»، «شیعیان مهاجر همچنان تهدید می شوند»، «اغتشاش در کراچی پاکستان پس ازحمله به عزاداران حسینی»، «وابسته خواندن شیعیان به بیگانگان به ثبات کشور ضربه می زند»، «شیعیان؛ اقلیت فراموش شده عربستان»، «شیعی دانستن بهار عربی بی انصافی است»، «توهین یکی از علمای وهابی کویت به عزاداری حسینی»، «بازداشت شیعیان مصری در تاسوعای حسینی»، «اعلام آمادگی جنبش الحوثی برای مشارکت جدی در روند سیاسی یمن»، «آگاهی و بیداری ملت بحرین فراتر از ترفندهای آل خلیفه است»، «افزایش فعالیت بعثی ها و سکولارها همزمان با خروج اشغالگران»، «فتنه طایفه ای، تنها گزینه آمریکا برای تسلط مجدد بر منطقه»، «منطق و عقلانیت، اصولی ضروری در معرفی تشیع در جهان حاضر»، «تأکید بر مشترکات و دامن نزدن به حسیاسیت ها، باید اصل کلی حاکم بر فعالیت شبکه های ماهواره ای شیعی باشد»، «نقش حزب الدعوة الاسلامیه در گفتمان مقاومت جنبش شیعی عراق» بخش های دیگری از مطالب این شماره را تشکیل می دهد.

در مطلبی با عنوان «منطق و عقلانیت، اصولی ضروری در معرفی تشیع در جهان حاضر» آمده است: «باید قبول کنیم که رسانه یک ستاد جنگی است. ما اگر قائل به جنگ رسانه نباشیم، کاملا ساده اندیش و خوش باور خواهیم بود. جهان در عصر ارتباطات وارد در عرصه جنگ رسانه شدن است و این حقیقتی غیر قابل انکار است.

مبنای ما این است که جمهوری اسلامی ایران، هدف اول دشمن است به عنوان خط مقدم نهضت مقاومت اسلامی و اسلام سیاسی، طبیعی است که اولویت ما معرفی و دفاع از جمهوری اسلامی ایران باشد.

شبکه الکوثر تأثیرات زیادی بر روی طرفداران ابن تیمیه و تابعین او داشته به طوری که بسیاری از افراد که تحت تأثیر افکار وهابیت بوده اند، متوجه شده اند که وهابیت یک مذهب نیست، بلکه تنها یک فرقه و نهاد سیاسی دانست.»

شماره هفتاد و چهارم ماهنامه خبری و تحلیلی شیعیان جهان به صاحب امتیازی مؤسسه شیعه شناسی و مدیر مسؤولی محمود تقی زاده داوری دی ماه 1390 در 40 صفحه با قیمت 1000 تومان منتشر شده است./913/ن601/ع

ارسال نظرات