۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۲۰۸۵۱

همایش مدیران و معاونان مدارس علمیه خواهران شمال غرب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ اجلاس یک روزه مدیران استانی و مدارس و معاونان آموزشی مدارس علمیه خواهران استان های شمال غرب کشور در تبریز برگزار شد.
مرکز مديريت حوزه علميه خواهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش یک روزه مدیران استانی و مدارس علمیه و معاونان آموزشی حوزه علمیه خواهران استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و آذربایجان غربی در مجتمع خانه معلم شماره 2 تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان شرقی در سخنانی اظهار داشت: تقویت مبانی اعتقادی و ایجاد زمینه تعالی معنوی طلاب، تربیت محققان حوزوی در عرصه علوم انسانی، ایجاد توان تدریس در مقاطع و سطوح مختلف، شناسایی استعدادهای برتر و تقویت توان تبلیغی طلاب از مهمترین وظایف مدارس علمیه خواهران است.

وی تربیت نیروهای مخلص، متخصص و متدین در حوزه های علمیه را از مطالبات مهم رهبری دانست و گفت: همانگونه که معظم له فرمودند؛ هدف اصلی دشمنان از شبهه افکنی در جامعه مخدوش کردن مبانی نظام اسلامی است، از این رو نیازمند اقدام جدی فضلا و علمای حوزه برای طرف کردن غبار شبهه ها در حوزه های علمیه هستیم.

حجت الاسلام مسعودنیا با بیان اینکه فرد فرد مدیران مدارس علمیه مسؤول تحقق مطالبات مقام معظم رهبری از حوزه های علمیه هستند، گفت: گرایش جوانان به مسائل معنوی و عرفانی، حکایت از رسالت خطیر بانوان مبلع برای رفع نیاز معنوی اقشار مختلف به ویژه جوانان است.

مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان شرقی مقابله با شبهه افکنی دشمنان را نیازمند تربیت طلابی آگاه، محقق و آشنا به مسائل روز دانست و افزود: امروز بیشترین هجمه فرهنگی، تبلیغی و رسانه ای غرب متوجه جامعه بانوان است، تا حدی که برخی جریان های منحرف بیش از 4 هزار مرید در کشور برای خود یافته اند.

وی خاطر‌نشان کرد: متاسفانه ترویج برخی جلسات و کلاس های عرفان کاذب در مجالس بانوان که در تبریز نیز شاهد آن هستیم، نشان از کم کاری حوزه در مقابله با جریان های منحرف دارد، از این رو مدارس علمیه خواهران بایستی در تربیت طلاب برای پاسخگویی به شبهات آحاد جامعه همت مضاعفی داشته باشند.

حجت الاسلام مسعودنیا با بیان این‌که عمده فعالیت جریان‌های انحرافی و عرفان‌های کاذب با هدایت بهائیت و وهابیت صورت می گیرد، گفت: وهابیت با نقات دوستانه و چهره ای موجه در مجالس مذهبی بانوان نفوذ کرده و مباحثی از جمله شفاعت و توسل به ائمه اطهار(ع) را زیرسؤال می برد، در جامعه بانوان قطعا طلاب تربیت شده در حوزه های علمیه پاسخگویی چنین شبهاتی را دارند.

مدیر استانی حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که توسعه حوزه های علمیه خواهران منطقه آذربایجان در مقایسه با برخی از مناطق کشور مغفول واقع شده است، اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد این عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

وی خاطر نشان کرد: چهار مدرسه جدیدالتاسیس در آذرشهر، اهر، هشترود و میانه تاسیس شده و پذیرش داشته اند و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و مدارس علمیه خواهران منطقه آذربایجان را به حد ایده آل برسانیم./935/پ202/س
ارسال نظرات