۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۱۲۰۸۷۳

چهل و سومین نشست شورای فرهنگ عمومی استان تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ چهل و سومین نشست شورای فرهنگ عمومی استان تهران با حضور رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در استانداری تهران برگزار شد.
  

 چهل و سومين نشست شوراي فرهنگ عمومي استان تهران


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، چهل و سومین نشست شورای فرهنگ عمومی استان تهران، به ریاست حجت الاسلام سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، 19 دیماه در استانداری تهران برگزار شد.

در ابتدای جلسه سید احسان قاضی زاده هاشمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: بزرگداشت روزهای مهم و سرنوشت سازی همچون یوم اله 9 دی، از شعائر دینی است و در سالروز این حماسه تاریخی برنامه های فرهنگی و هنری متنوعی در سراسر استان تهران برگزار شد.

وی برگزاری همایش بصیرت انقلابی و تجلیل از شاعران و نویسندگان حماسه تاریخی 9 دی را از جمله این برنامه ها دانست و افزود: در شهرستان های استان نیز برنامه هایی نظیر بزرگداشت نویسندگان، نمایشگاه های عکس، مسابقات فرهنگی و هنری، ویژه برنامه های بزرگداشت و ... برپا شد.

در ادامه حجت الاسلام سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در سخنانی ضمن گرامیداشت واقعه تاریخی 19 دی توسط مردم شریف قم گفت: تمامی روزهای خداوند، یوم اله است ولی در برخی روزها، حادثه ای رخ داده که مردم را بیشتر متوجه خداوند نموده است و حرکت انقلاب نیز یک گام اساسی رو به پیش داشته است.


وی افزود: در صحنه انتخابات آینده نیز به یاری خداوند متعال و حضور پر شور مردم همیشه در صحنه، برگ زرّینی در تاریخ این مملکت رقم خواهد خواهد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان تهران با اشاره به وظیفه خطیر مدیران فرهنگی در فضای انتخاباتی، تاکید کرد: مدیران فرهنگی باید فضا را طوری مدیریت کنند که مردم راحت تر و دقیق تر به انتخاب نامزدهای خود بپردازند.

وی خاطر نشان کرد: هر چه به روز انتخابات نزدیک تر می شویم، حساسیت های انتخاباتی نیز بیشتر می شود و برای این فضا نیز باید پیام هایی با هدف آگاهی بخشی و حضور حداکثری مردم به جامعه ارائه شود.

مرتضی تمدن، نایب رییس شورای فرهنگ عمومی استان تهران نیز در سخنانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات گفت: ایشان مطالبه جدی از دستگاه های فرهنگی در خصوص آگاهی بخشی و ایجاد فضای سالم و بدور از بد اخلاقی های انتخاباتی دارند.

استاندار تهران افزود: مجریان انتخابات نیز کمک کنند تا انتخاباتی پر شور، حماسه ساز، دقیق، قانونمند و توأم با امانت داری و صیانت از آرای ملت شریف ایران رقم خورد.

مرتضی تمدن از تشکیل نشست ویژه شورای فرهنگ عمومی استان تهران در هفته آینده خبر داد و افزود: در این نشست برنامه های فرهنگی ویژه انتخابات تشریح و پس از تصویب شورا ، به اجرا گذاشته می شود.

در ادامه نشست، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران نیز گزارشی پیرامون وضیت مساجد در این استان داد و افزود: حدود 3هزار و 750 مسجد فعال در استان وجود دارد که بعضاً امامت جماعت آنها را علمای طراز اول کشور به عهده دارند.

وی افزود: در استان تهران مساجد وجود دارد که هم اکنون قطب فرهنگی منطقه هستند و این امکان وجود دارد که تعداد اینگونه مساجد را افزایش داد.

در ادامه همچنین محمد حسین فراهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران نیز به تشریح وضعیت میراث فرهنگی و جاذبه های گردشگری استان تهران پرداخت و راه اندازی اکو موزه، اجرای طرح هر شهر یک موزه، بازسازی خیابان های تاریخی و فرهنگی را ازجمله برنامه های این سازمان بیان کرد./956/د103/ع

ارسال نظرات