۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۱۲۰۹۹۱

نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری نخستین نمایشگاه رسانه های دیجیتال در اردبیل از 25 تا 30 دی ماه امسال، خبر داد.
نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، منصور شرفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل عصر روز گذشته در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه رسانه های دیجیتال در اردبیل اظهار داشت: این نمایشگاه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل و با همکاری مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد طی روزهای 20 تا 30 دی در شهر اردبیل برگزار می شود.

وی با بیان اینکه 60 مؤسسه فرهنگی و هنری برگزیده در قالب 90 غرفه در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال اردبیل شرکت خواهند کرد، افزود: به همراه این شرکت‌ها 10 نهاد فرهنگی و اجرایی استان نیز قرار است در این نمایشگاه تولیدات و آثار خود را به معرض نمایش بگذارند.

شرفی خاطر نشان کرد: این نمایشگاه دارای بخش های مختلف و جذابی شامل پایگاه‌های اینترنتی، نرم‌افزارها و بازی‌های رایانه‌ای و همچنین نرم‌افزار تلفن همراه و برخی دیگر از تجهیزات و امکانات حوزه دیجیتال خواهد بود که طی روزهای اعلام شده از ساعت هشت صبح تا 20 شب آماده بازدید علاقه‌مندان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برگزاری نشست‌های متعدد فرهنگی، کارگاه‌های آموزشی رسانه‌های دیجیتال، تحلیل از برگزیدگان، برپایی غرفه بازی‌های رایانه‌ای کودکان و نوجوانان را از جمله بخش های جنبی این نمایشگاه اعلام کرد و گفت: آثار عرضه شده در این نمایشگاه با 50 درصد تخفیف شامل 30 درصد در قالب بن و 20 درصد تخفیف به فروش خواهد رسید.

وی جریان‌سازی و بسترسازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق با فرهنگ بومی، اسلامی، ایرانی، ایجاد فضای همدلی پدیدآورندگان آثار نشر دیجیتال و همچنین کاهش هزینه و امکان دسترسی به میراث مکتوب در حوزه رسانه‌های دیجیتال را از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه دانست و گفت: آشنایی عموم مردم با آخرین دستاوردهای الکترونیکی کشور نیز مدنظر متولیان این نمایشگاه قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در پایان با بیان اینکه برگزاری نخستین نمایشگاه رسانه های دیجیتال در اردبیل قطعا با ضعف هایی همراه خواهد بود، افزود: امید است با نگاه نقادانه و هوشمندانه اهالی رسانه نقاط قوت نمایشگاه شناخته و ضعف ها در سال های آتی برطرف شود./935/پ203/س
ارسال نظرات