۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۱۲۱۲۸۲
معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

دبیرکل سازمان ملل باید به جای سوریه علیه تجاوزگری های صهیونیستی موضع گیری می کرد

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان با انتقاد از مواضع بان کی مون در سفر اخیر خود به لبنان، تلاش ها برای فتنه انگیزی در لبنان را بی ثمر دانست.
شيخ نعيم قاسم
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، روز گذشته با انتقاد از مواضع بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد درباره لبنان، این موضع گیری ها را در راستای خدمت به طرح های آمریکا و رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد و گفت: تلاش ها برای ایجاد فتنه طایفه ای و مذهبی در لبنان راه به جایی نخواهد برد.

شیخ نعیم قاسم که در دیدار با دبیر شورای رهبری جنبش ناصری لبنان سخن می گفت، افزود: تجارب پیشین نشان داده است که حزب الله و همپیمانانش بیش از هر گروه دیگری به دنبال مهار فتنه هستند و سکوت ما در برابر بسیاری از اظهارات فتنه انگیزان از آن روست که در مسیری که آنها می خواهند حرکت نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه قطعنامه 1559 از مدت ها پیش مرده است، تصریح کرد: حزب الله لبنان هیچ گونه ارتباطی از دور یا نزدیک با این قطعنامه ندارد و احیای آن غیر ممکن است؛ چراکه فاقد مشروعیت است و به دنبال تحقق بندهایش نیست.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با انتقاد از عملکرد دبیرکل سازمان ملل در سفر اخیر خود به لبنان، گفت: بهتر آن بود که بان کی مون به جای اینکه در لبنان علیه سوریه موضعگیری کند، راهکارهایی برای حل مشکلات منطقه ارائه می داد و با مطرح ساختن تجاوزگری های پیوسته رژیم صهیونیستی علی لبنان، جنایت های این رژیم اشغالگر را محکوم می کرد.

وی همچنین افزود: شایسته بود که دبیرکل سازمان ملل به جای آنکه به لبنانی ها درس همسویی با منافع آمریکایی و صهیونیستی را بدهد، خواستار پایان بخشیدن به اشغال مزارع شبعا و بلندی های کفرشوبا می شد و به رژیم صهیونیستی از جایگاه سازمان ملل فشار می آورد./981/ب902/گ
ارسال نظرات