۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۲۱۳۵۲
یادبود حماسه دوم بهمن مردم ارومیه،

جلوه گاه ایمان و مقاومت

خبرگزاری رسا ـ انقلاب اسلامی به عنوان پدیده شگفتی ساز آخرین سالهای قرن بیستم و نوید بخش بیداری ملّت‌های مستضعف در آغاز هزاره سوم نقاط عطف زیادی را برای ملت ایران رقم زده است و در این بین، حماسه مقاومت مسلحانه مردم قهرمان ارومیه در 2 بهمن سال 1357، یادآور عزت و شرف و پایداری مردم مسلمان این خطه است.
حماسه مردم اروميه


تاریخ ملّتها روزهایی دارد که نقاط عطف آنها محسوب می شود. نقاط عطف تاریخی آن چنان در تار و پود جامعه تنیده و ‌آنچنان در لایه های بنیادین جوامع تأثیر گذار هستند که هیچگاه فراموش نمی شوند، این روزها برانگیزاننده و امید بخش و الهام آفرین هستند و با گذشت زمان رنگ نمی بازند. روزهای تاریخی گاهی حماسه یک ملّت هستند و به عنوان رمز بقا و ماندگاری جامعه از آنها یاد می شود. بدون نقاط عطف تاریخی ملّت ها احساس بی ریشگی می کنند .

ملّت هایی که ریشه در تاریخ دارند در حقیقت نقاط عطف تاریخی بی شماری در تقویم زندگی آنها یافت می شود. در فرهنگ قرآنی از چنین روزهایی به عنوان ایام ا... یاد می شود. روزهایی که جامعه رنگ خدایی می گیرد و هدف ها الهی می شود و مقصد نهایی جز پیروزی حق نیست.

انقلاب اسلامی به عنوان پدیده شگفتی ساز آخرین سالهای قرن بیستم و نوید بخش بیداری ملّت‌های مستضعف در آغاز هزاره سوم، نقاط عطف زیادی را برای ملت ایران رقم زده است. 15 خرداد سال 42 ، 19 دی ماه 56 ، 29 بهمن ماه 56 ، 17 شهریور 57 ، 12 بهمن 57 ، و بالاخره 22 بهمن 57 سرآغاز پیروزی صالحان مستضعف بر طواغیت زمان ، همگی جلوه های پیروزی حق و ایام خدایی هستند . این تقویم‌گویی یک چیز کم دارد و آن حماسه مقاومت مسلحانه مردم قهرمان ارومیه در 2 بهمن سال 1357 است. گویی تقویم زرین انقلاب اسلامی بی ذکر این روز هنوز کامل نیست.

روزی که مجاهد مردی از تبار عاشقان خمینی کبیر، شیر مردی نام آور، دلاوری جسور ، مجاهدی نستوه ، حسنی قهرمان و یاران وفادارش جلوه ای از قدرت حقّ را به خصم دون نشان دادند . مقاومت مسلحانه برای دفاع از حریم مسجد اعظم ، خانه خدا ، خانه مردمان حق پرست ، یگانه سنگر ، تنها امید ، پایگاه یاران انقلاب در روزهای سخت مبارزه ، مظهر و نماد مقاومت مظلومانه یک ملّت در برابر فزون طلبی غاصبان حکومت و دیکتاتورهای تا بن دندان مسلح ، و نزول نصرت الهی و به ثمر نشستن وعدة الهی که « اِنْ تَنْصُر الله ینصُرکُمْ »، همبستگی ملّی در دفاع از آرمانهای امام خمینی (ره) ، همه و همه طوفانهایی بودند که اساس ظلم و ستم 2500 ساله شاهان را برچیدند و برای همیشه تاریخ استقلال و حریّت و آزادگی را به ایران عزیز هدیه کردند .

ایران آزاد شد. ایرانی عزّت یافت. انسانیت بارور شد. تاریخ انسانی زیستن زنده شد . همه چیز رنگ خدایی گرفت . من‌ها، ما شدند . عشق جای نفرت راگرفت . به نعمت حق ، همه برادر گشتند «واَصبحتم بنعمته اخواناً » . وحدت در بین ملّت موج زد . طوفان قهر ملّت ، لرزه بر پیکر استکبار انداخت . 8 سال جنگ را به ملّت ایران تحمیل کردند . گویی هنوز خیل شهیدان انقلاب اسلامی برای بیداری ملّتها کافی نبود . باز باید کربلایی دیگر و عاشورایی دیگر می آفریدیم . حسینیان به خمینی پیوستند، جبهه ها را با شور حسینی پر کردند و حماسه ای دیگر و یوم اللهی دیگر را رقم زدند . باکری ها درخشیدند ، در شط خون شدند و خط ایثار را زنده کردند .

اینک ماییم وکوله بار امانت شهیدان ، آب را گل نکنیم ، وحدت را نشکنیم ، به آرمان ها پشت نکنیم ، عهد و پیمان را فراموش نکنیم ، خط ولایت را پاس بداریم ،‌نه یک قدم جلو و نه یک قدم عقب، آنگونه که اماممان فرمود.
انقلاب یک طوفان جاری در بین ملّت هاست. شکوه و هیبت آنرا در درون به سکون و رکود تبدیل نکنیم.

این انقلاب وام دار انقلابی بزرگتر است ، امید ملّت های جهان است، امید ملّت ها را به یأس نکشانیم .

امید به فردایی بهتر ، زندگی در حکومت جهانی صالحان . صبح فردا از ‌آن ماست. صبح فردا ، صبح پیروزی است . شهد پیروزی گوارایتان./ دکترابراهیم فتح الهی-معاون اجتماعی سیاسی استاندار آذربایجان غربی

/936/ی703/ر

ارسال نظرات