۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۲۱۳۶۳

مجلس بزرگداشت شهید احمدی روشن در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت شهید مصطفی احمدی روشن در مسجد پیامبر اعظم‌(ص) دانشگاه صنعتی سهند تبریز برگزار شد.
شهيد مصطفي احمدي روشن
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم بزرگداشت شهید مصطفی احمدی روشن امروز با حضور اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان این مرکز آموزش عالی در مسجد پیامبر اعظم(ص) دانشگاه صنعتی سهند تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام خدیوی، مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه سهند در سخنانی با اشاره به این‌که نهایت آرزوی یک انسان مسلمان شهادت در راه خداوند متعال است، اظهار داشت: بشر قادر به درک مقام، شان و منزلت شهدا در جوار رحمت واسعه الهی نیست.

وی افزود: پیامی که شهادت احمدی روشن به استکبار داد، این بود که دشمنان امروز با نسل اول انقلاب اسلامی نمی‌جنگند، بلکه با نسل سوم انقلاب را نیز سدی مقابل سیاست‌های استعماری و استکباری خود می‌بینند، از این رو نسل های بعدی انقلاب نیز مانند شهید احمدی روشن راه عزت و تعالی نظام اسلامی را ادامه خواهند داد.

مدیر مرکز تخصصی علامه امینی(ره) تبریز با تاکید بر این‌که شهادت مصطفی احمدی روشن سند گویایی در محکومیت تروریسم جهانی و داعیه داران مبارزه با تروریست است، گفت: آنان‌که که امروز در جوامع بین المللی دم از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم می زنند، دستانی آلوده به خون بی گناهانی دارند که تنها آرمان‌شان عزت و اقتدار اسلام بوده است.

حجت الاسلام خدیوی در بخش دیگری از سخنان خود دستیابی ایران به انرژی صلح آمیز هسته ای را نقطه عطف تاریخ انقلاب دانست و افزود: مذاکرات هسته ای دیپلماسی ایران اسلامی از موضع قدرت و اقتدار است و دیگر سخنی از تعطیلی و یا تعلیق فعالیت ها وجود ندارد.

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه سهند با تاکید بر اینکه دانش و دانایی ترور شدنی نیست، تصریح کرد: شهید احمدی روشن نمونه ای گلستان دانشمندان جوان ایرانی بود که به اوج آرزویشغ شهادت و قرب به درگاه الهی نائل شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم دانشجویان و اساتید دانشگاه صنعتی سهند تبریز به عزاداری، سوگواری و سینه زنی پرداختند./935/پ202/س
ارسال نظرات