۳۰ دی ۱۳۹۰ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۱۲۱۴۵۳

برگزاری همایش کمیته های بین المللی راهپیمایی میلیونی به سوی قدس در بیروت

خبرگزاری رسا ـ همایش کمیته های بین المللی راهپیمایی میلیونی به سوی قدس در بیروت به کار خود خاتمه داد و بر زمان برگزاری این راهپیمایی که قرار است روز جمعه برابر با سی ام ماه مارس آینده باشد، تاکید کرد.
قدس همايش کميته هاي بين المللي راهپيمايي ميليوني به سوي قدس
به گزارش خبرگزاری رسا، همایش کمیته های بین المللی راهپیمایی میلیونی به سوی قدس، روز گذشته در بیروت به کار خود خاتمه داد و در بیانیه پایانی خود بر زمان برگزاری این راهپیمایی که قرار است، روز جمعه برابر با سی ام ماه مارس آینده باشد، تاکید کرد.

این بیانیه همچنین با اشاره به برنامه این حرکت مردمی بین المللی، آورده است: صدها هزار نفر از فعالان عربی و بین المللی از طریق کشورهای همسایه فلسطین و نیز از داخل اراضی اشغالی سال 48 به حرکت درخواهند آمد تا با برگزاری تظاهرات های مسالمت آمیز، آزادی قدس و لزوم توقف فوری عملیات های یهودی سازی رژیم صهیونیستی در این شهر را خواستار شوند.

بیانیه مذکور با تاکید بر مسالمت آمیز بودن این فعالیت مردمی بین المللی از کشورهای عربی همسایه فلسطین خواسته است که به برگزاری این تحرک بین المللی که سعی در معطوف کردن افکار عمومی جهان به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه قدس اشغالی و ساکنان و مقدسات آن را دارد، کمک کنند.

شمار زیادی از نمایندگان کمیته های بین المللی از قاره های اروپا، آمریکا، آسیا و آفریقا و نمایندگان تشکل های مردمی در کشورهای عربی و کشورهای همسایه فلسطین و نیز از داخل اراضی اشغالی سال 48 در این همایش حضور داشتند و طرح های خود را برای برگزاری این تحرک و فعالیت های دیگر در کشورهای مختلف جهان ارائه دادند و بر سر آنها بحث و تبادل نظر کردند و بر لزوم آغاز تمهیدات لازم برای برگزاری موفقیت آمیز این تحرک بین المللی تاکید نمودند.

سلیم الحص، نخست وزیر پیشین لبنان در این همایش قدس را پایتخت همیشگی فلسطین و نماد گویای قضیه اصلی اعراب و مسلمانان برشمرد و تاکید کرد: قدس شهری واحد است و پدیده تقسیم آن به قدس شرقی و غربی در چارچوب تجزیه فلسطین اشغالی ایجاد شده است و ما معتقدیم که فلسطین باید با حفظ وحدت و یکپارچگی خود، قطب جهان عربی و اسلامی باقی بماند.

در همین راستا، زاهر بیراوی، سخنگوی رسانه ای راهپیمایی بین المللی قدس و عضو کمیته اجرایی آن با تاکید بر ضرورت حمایت از مقدسات و آثار تاریخی، گفت: در این همایش تمایل صادقانه و اصرار زیاد نمایندگان ملت های مختلف جهان بر تحرک عملی برای اولویت بخشی به اوضاع قدس و رویارویی با اقدامات نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی به وضوح مشخص بود.

بیراوی محو هویت عربی و اسلامی قدس را جنایتی در حق انسانیت دانست و تصریح کرد: ملت های جهان دیگر در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی علیه قدس و اهالی و مقدسات آن ساکت نخواهند نشست و به ندای وجدان بشر دوستانه خود در قبال شهر صلح و اهالی آن گوش خواهند داد.

گفتنی است که راهپیمایی میلیونی جهانی به سوی قدس شریف در سی ام مارس سال 2012 میلادی با مشارکت نمایندگانی از تمام کشورهای جهان برگزار خواهد شد و قرار است طی این راهپیمایی صلح آمیز، میلیون ها نفر از چهار محور خارجی اردن، مصر، سوریه و لبنان و سه محور داخلی غزه، کرانه باختری و سرزمین های اشغال شده در سال 1948 به سوی بیت المقدس یا نزدیک ترین نقطه به این شهر مقدس سرازیر شوند.

این راهپیمایی جهانی در پاسخ به جنایت های وحشیانه صهیونیستی علیه فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی در این سرزمین در سایه حمایت بی چون و چرای آمریکا و جامعه جهانی از این رژیم جنایتکار صورت می گیرد و هدف از آن آزادی بیت المقدس و فلسطین و افزایش آگاهی جهانیان و معطوف ساختن توجه آنها به خطری است که از جانب صهیونیست ها، قدس شریف را تهدید می کند./981/ب902/گ
ارسال نظرات