۰۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۲۱۷۳۰

گروه های لبنانی موضع گیری اخیر اتحادیه عرب علیه سوریه را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ گروه ها و شخصیت های لبنان، مصوبه اخیر ضد سوری اتحادیه عرب و حمله بین المللی علیه سوریه به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی و با پشتیبانی مالی، سیاسی و رسانه ای کشورهای عربی خلیج فارس را محکوم کردند.
پرچم سوريه
به گزارش خبرگزاری رسا، جبهه عمل اسلامی لبنان، روز گذشته در واکنش به مصوبه اخیر ضد سوری اتحادیه عرب در خصوص ارجاع موضوع تحولات این کشور به شورای امنیت، این اقدام را تلاشی آشکارا برای بین المللی ساختن بحران سوریه دانست و گفت: این مصوبه ها، دخالتی آشکار در امور داخلی سوریه است.

این جبهه با اشاره به حمله وحشیانه بین المللی علیه سوریه به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی و با پشتیبانی مالی، سیاسی، معنوی و رسانه ای کشورهای عربی خلیج فارس، گفت: حمله علیه سوریه از زمان ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان در سال 2005 آغاز شد و این امر نشانگر آن است که هدف اصلی از این حمله، نقش سوریه به عنوان پشتیبان مقاومت لبنانی و فلسطینی است.

از سوی دیگر، تجمع علمای جبل عامل لبنان نیز در بیانیه ای دیگر با تاکید بر بی اثری اقدام های اتحادیه عرب در عزم راسخ و پایداری ملت سوریه بر مواضع میهن گرایانه خود و پشتیبانی همه جانبه از مقاومت و جنبش های آزادی خواه در جهان عرب و اسلام، گفت: موضع اتحادیه عرب برخاسته از برنامه های از پیش نوشته شده سیاسی است و هیات ناظران تنها پوششی بی ارزش است.

این تجمع، حمله وحشیانه علیه ایران، سوریه و دیگر نیروهای مقاومت و پایداری را قدرتمندتر از همه دسیسه های و همه تلاش های دشمنان امت اسلام را محکوم به شکست دانست و افزود: تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تلاشی بی ارزش و ناکام برای اعمال فشار بر این کشور جهت سرخم کردن در برابر پروژه های سلطه جویانه آمریکایی ـ صهیونیستی است.

بلال تقی الدین، رییس حزب وفاق ملی لبنان نیز در دیدار با شیخ صادق نابلسی و هیات همراه با اشاره به پیامدهای حمله به سوریه علیه لبنان بر حمایت و پشتیبانی از رییس جمهور و ملت سوریه برای رویارویی با دسیسه های تاکید کرد و گفت: بهتر بود اتحادیه عرب در برابر کشتار وحشیانه بی گناهان در فلسطین اشغالی موضع گیری می کرد.

گفتنی است که 173 ناظر اتحادیه عرب از روز ششم دی ماه فعالیت خود را به مدت یک ماه و به هدف تهیه گزارشی از صحت و سقم مطالب عنوان شده در خصوص ناآرامی های سوریه از سوی دولت این کشور و معارضان، آغاز کردند که پس از موافقت با درخواست نبیل عربی، دبیرکل اتحادیه عرب از ولید معلم، وزیر خارجه و مهاجرین سوریه به منظور تمدید ماموریت ناظران از 24 ژانویه تا 23 فوریه 2012 میلادی، این ماموریت تا 4 اسفند ماه ادامه می یابد./981/ب902/گ
ارسال نظرات