۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۲۱۸۸۴
مدیر رادیو معارف خبر داد:

تولید و پخش بیش از 2500 دقیقه برنامه ویژه انقلاب اسلامی در دهه فجر

خبرگزاری رسا ـ مدیر رادیو معارف از تولید و پخش بیش از 2500 دقیقه برنامه با موضوع انقلاب اسلامی در دهه فجر خبر داد و گفت: در دهه فجر امسال بیشتر برنامه‌ها با محور ولایت فقیه طراحی شده‌ که دو برنامه شاخص در این زمینه با عنوان «منادیان ولایت» و «بر مدار آفتاب» تقدیم شنوندگان خواهد شد.
لطفي نياسر(مدير راديو معارف)



به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، حجت الاسلام لطفی‌نیاسر، مدیر رادیو معارف در گفت‌وگو با خبرنگاران از تولید و پخش بیش از دو هزار و پانصد دقیقه برنامه با موضوع انقلاب در دهه فجر خبر داد و گفت: در دهه فجر امسال اکثر برنامه‌ها با محور ولایت فقیه طراحی شده‌اند که دو برنامه شاخص در این زمینه با عنوان «منادیان ولایت» و «بر مدار آفتاب» تقدیم شنوندگان خواهد شد.

حجت الاسلام لطفی‌نیاسر در تشریح این دو برنامه گفت: برنامه «منادیان ولایت» به بررسی نظر فقها از دوره ائمه تاکنون در موضوع ولایت فقیه می‌پردازد و روزهای شنبه ساعت 12:45 پخش می‌شود و همین‌طور برنامه «بر مدار آفتاب» به تبیین جایگاه ولایت در کلام بزرگان و علماء دین می‌پردازد و جمعه‌ها ساعت 19:15پخش می‌شود که البته پخش این دو برنامه پس از دهه فجر نیز ادامه خواهد داشت.

مدیر رادیو معارف در ادامه افزود: پنج برنامه نیز با موضوع تبیین انقلاب اسلامی از زوایای مختلف بر مبنای نظرات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (حفظه الله) آماده پخش شده است، برنامه «فجر بیداری» که هر روز در دهه فجر به مدت 60 دقیقه به صورت زنده از ساعت 9 صبح پخش می شود. موضوع این برنامه ماهیت‌شناسی انقلاب از منظر امام و مقام معظم رهبری است. برنامه «حماسه حضور» برنامه‌ای است زنده در شب بیست و دوم بهمن که پس از خبر 21 تقدیم شنوندگان فهیم رادیو معارف می‌شود. موضوع این برنامه بازخوانی تاریخ 22 بهمن و راهکارهای استمرار ثمرات آن بر مبنای نظرات حضرت امام و مقام معظم رهبری است. برنامه «تا انتهای حضور» را با کارشناسی حجت‌الاسلام پناهیان و با موضوع انقلابی بودن و انقلابی زیستن، پنج‌شنبه‌ها ساعت20 به شنوندگان تقدیم می‌کنیم. این برنامه در 12 قسمت تهیه شده و پس از دهه فجر نیز ادامه خواهد داشت.

مدیر رادیو معارف همچنین خاطر نشان کرد: در دو برنامه از بیانات حضرت امام و مقام معظم رهبری بهره خواهیم برد. یک برنامه با عنوان «حدیث آفتاب» است که هر روز ساعت 13 پخش می‌شود و سعی شده است که از سخنرانی‌های حضرت امام (ره) در ایام دهه فجر به شنوندگان تقدیم شود و برنامه دیگر نیز با عنوان «پیام ولایت» است که بیانات مقام معظم رهبری با موضوع امام و انقلاب پخش می‌شود. این برنامه هر روز پیش از اخبار ساعت 14 به شنوندگان ارائه می‌شود.

وی در ادامه به برنامه‌هایی که براساس وقایع تاریخی ساخته شده است اشاره کرد و گفت: یکی از جذابیت‌های برنامه‌ها در دهه فجر، برنامه‌سازی بر اساس افراد و وقایع تاریخی است که در این زمینه چهار برنامه طراحی کرده‌ایم. برنامه «باغ تماشا» با ساختار و قالب نمایشی سعی می‌کند هر روز رأس ساعت18:30 بخشی از اتفاقات آن روزها را به شنوندگان ارائه نماید. برنامه «پنجاه و هفت» هر روز ساعت 8:40 به موضوع جریان‌شناسی انقلاب و معرفی جریان‌ها در پیدایش انقلاب می‌پردازد و برنامه «یاران انقلاب» به معرفی یاران انقلاب اختصاص دارد که هر روز ساعت 12:30 پخش می‌گردد. در یک برنامه که به صورت خاطره‌گویی است در خدمت چهره‌های مبارز در ایام انقلاب خواهیم بود با عنوان «آن روزها»، این برنامه هر شب پس از خبر 21 پخش می‌شود.

حجت الاسلام لطفی‌نیاسر در ادامه معرفی برنامه‌ها چنین گفت: در پایان دهه فجر همراه با ملت مبارز ایران در روز 22 بهمن در راهپیمایی شرکت کرده و سعی خواهیم کرد تا تأثیر حضور و مشارکت مردم در پیش‌برد اهداف انقلاب و نظام را در برنامه «شکرانه» به رُخ جهانیان بکشیم و صحنه‌هایی از حماسه پرشور ملت را از اقصی نقاط ایران با ارائه گزارش‌های زنده به گوش مخاطبان برسانیم.

دبیر شورای معارف صدا در پایان افزود: البته همان‌گونه که می‌دانید دهه فجر امسال با سالگرد آغاز ولایت حضرت حجت (عج) همراه است و همکاران ما برنامه‌ای را با عنوان «دوازدهمین طلوع» طراحی کرده‌‌اند که انشاءالله ساعت 10 روز 13 بهمن به شنوندگان تقدیم می‌شود. همچنین مناسبت مهم دیگری که امسال مصادف با دهه فجر شده، هفته وحدت است که به همین مناسبت، برنامه زنده «ندای وحدت» با حضور کارشناسان فرق مختلف اسلامی طراحی شده است که در ایام هفته وحدت ساعت 17 تقدیم شنوندگان می‌شود. آخرین شب و روز هفته وحدت نیز دو برنامه زنده طراحی شده که در شب هفدهم ربیع برنامه «رسول مهر» به موضوع تمدن اسلامی و عوامل ظهور و شکوفایی آن و عوامل انحطاط تمدن‌های غیردینی می‌پردازد و در روز تولد پیامبر اعظم (ص) برنامه «رسول صادق» با موضوع بررسی چگونگی ایجاد جریان اخلاقی و علمی توسط پیامبر (ص) و امام صادق (ع) پخش خواهد شد./912/د102/ع

ارسال نظرات