۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۲۱۹۷۱

انتقاد سردار فضلی از حضور کم روحانیان در اردوهای راهیان نور

خبرگزاری رسا ـ فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور تعداد روحانیون اعزامی همراه راهیان نور را بسیار کم توصیف کرد و افزود: راهیان نور فرصت کم نظیری برای ایجاد ارتباط صمیمانه روحانیان با جوانان است.
سردار فضلي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردارعلی فضلی جانشین بسیج مستضعفین کشور و فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور نهم بهمن ماه در دیدار با آیت الله مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه کشور به ارائه گزارشی از عملکرد راهیان نور در سالهای بعد از دفاع مقدس پرداخت و گفت: کار برای شهدای گمنام و راهیان نور مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری است.

وی با تشریح فضای جنگ نرم و هجمه فرهنگی دشمن اظهار داشت: اردوهای راهیان نور فرصت کم نظیری است تا روحانیان با شرکت در کاروان‌های زیارتی به سوالات و شبهات جوانان پاسخ دهند و با آنها ارتباط صمیمی برقرار کنند.

جانشین بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اینکه روحانیان باید در کارهای فرهنگی به عنوان کارشناس وارد شوند گفت: حدود 47 درصد کاروان های راهیان نور از فیض حضور روحانی محروم بودند؛ در صورتی که این فضا یکی از مناسب ترین شرایط برای مبلغان دین است.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور با اشاره به برنامه تداوم اثر معنوی ناشی از اردوهای راهیان نور بر روی جوانان تصریح کرد: طرحی با نام «حفظ انسجام » جهت تداوم ارتباط زائران با روحانیون و فعالان راهیان نور اجرا خواهد شد که در صورت همکاری روحانیون در این زمینه می توانیم یک شبکه بزرگ و عمیق فرهنگی در سطح کشور راه اندازی کنیم.

سردار فضلی تعداد روحانیون شرکت کننده در راهیان نور سال 90-89 را 12900 نفر اعلام کرد و گفت: این درحالی است دو میلیون و 930 هزار نفر زائر در مناطق عملیاتی حضور داشته‌اند.

وی حضور زائران امسال در مناطق عملیاتی را 4 میلیون نفر پیش بینی کرد و افزود: از 15 مهر تاکنون حدود یک میلیون نفر به مناطق جنگی اعزام شده‌اند.

جانشین بسیج مستضعفین کشور همچنین از اعزام 700 هزار دانش آموز در قالب درس آمادگی دفاعی با همکاری آموزش و پرورش خبر داد و گفت: برنامه های ویژه ای برای این قشر داشته ایم که از جمله آن 4 نمایش رزمی و شبیه سازی لحظه شهادت حسین فهمیده و بهنام محمدی بوده است و این برنامه ها با استقبال خوب دانش آموزان و خانواده هایشان مواجه شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان رشادت‌های شهدای خلیج فارس اظهار داشت: در سالهای پس از دفاع مقدس دلاوری های این شهدای عزیز کمی مغفول مانده بود، اما سال گذشته برای اولین بار با حضور آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه اعزام کاروان های زیارتی به این مناطق هم افتتاح شد و 88 هزار نفر زائر در مناطق هرمزگان، بوشهر، اروند کنار داشتیم.

وی ظرفیت پذیرش زائر را در مناطق جنگی حدود 10 درصد جمعیت کل کشور ارزیابی کرد و گفت: پنج استان جنگی در غرب و جنوب کشور آمادگی پذیرایی از زائران در طول سال به ویژه در ایام نوروز و تعطیلات تابستان را دارند.

گفتنی است در این دیدار سردار سلیمانی، رئیس سازمان اردویی بسیج و حجت الاسلام دری و حجت الاسلام زارع نیز به بیان گزارش عملکرد این قرارگاه پرداختند./928/پ202/ع

ارسال نظرات