۱۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۲۲۲۷۹
استاد حوزه و دانشگاه:

روحانیت در عصر بیداری اسلامی ساکت ننشیند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه به نقش روحانیت در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: مبارزه عرصه اعتقادی و ارزشی با دشمن در کشورهای مسلمان منطقه اکنون به اوج رسیده است و روحانیت باید در این برهه از زمان که بیداری اسلامی در جهان متبلور است، بیش از گذشته وارد میدان شود.
روحانيت
حجت الاسلام مهدی خوشرو، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر با اشاره به نقش برجسته روحانیت در تاریخ اسلام گفت: روحانیت به عنوان پیشتازان نهضت اسلامی باید در تبیین این انقلاب و دستاوردهای مختلف آن در جامعه روشنگری کند.

وی ادامه داد: مبارزات روحانیت در طول تاریخ نشان داده است که این قشر از جامعه همواره در طول تاریخ، یار و یاور مردم بوده‌اند و بر حفظ مردم سالاری دینی تاکید داشته اند.

حجت الاسلام خوشرو گفت: اگر استقامت و پایداری روحانیت در قبل و بعد از انقلاب نبود، شاید اکنون جایگاه ایران اسلامی در این درجه و بلندای جهان اسلام قرار نمی گرفت.

وی یادآور شد: رهبری این انقلاب نیز به دست روحانی و عالمی از نسل زهرای مطهر(س) بوده که موجب بالندگی ایران اسلامی در جهان شده است.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بهشهر بیان داشت: روحانیت همیشه در خط مقدم مبارزه و مقابله با بدعت‌گزاران بوده و اکنون نیز باید با بدعت‌های موجود مقابله کند و حامعه و جهان را از اندیشه های ناپاک مختلف نجات دهد.

حجت الاسلام خوشرو یادآور شد: مبارزه عرصه اعتقادی و ارزشی با دشمن در کشورهای مسلمان منطقه اکنون به اوج رسیده است و روحانیت باید در این برهه از زمان که بیداری اسلامی در جهان متبلور است، بیش از گذشته وارد میدان شود.

وی با بیان این که حضور روحانیت در نهضت عظیم اسلامی بسیار تأثیرگذار بود، گفت: روحانیت در سه دهه اخیر همواره در خط مقدم مقابله با انحراف و بدعت ها قرار داشته است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی همواره از نقش بی بدیل روحانیت در صحنه های مختلف هراسان بوده و هستند، افزود: همه تلاش دشمنان اسلام تضعیف جایگاه ارزشمند روحانیت بوده است./950/ت303/س
ارسال نظرات