۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۱۲۲۴۰۰
معاون فرهنگی و تربیتی المصطفی:

توسعه فرهنگ قرآنی مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و تربیتی جامعةالمصطفی العالمیه توسعه فرهنگ قرآنی را از بنیادی‌ترین شاخصه‌های فرهنگی نظام و یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران دانست.
حجت‌الاسلام محمدرضا صالح


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدرضا صالح، امروز 15 بهمن‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران، فرا رسیدن سی و سومین فجر انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشت و بر قدرشناسی از زحمات امام راحل، شهدای انقلاب اسلامی و شهدای بین‌المللی اسلامی که پرچمدار قرآن و عترت بوده‌اند، تأکید کرد.
 
وی در ادامه به بیان ارتباط قرآن و انقلاب اسلامی پرداخت و با اشاره به رشد و ارتقای چشمگیر مباحث قرآنی در ابعاد و شاخصه‌های مختلف، برگزاری برنامه‌های متنوع قرآنی را در حوزه‌های مستقل نظام، مرهون مقام معظم رهبری و مجاهدت‌های شهدای عرصه فرهنگ و دین دانست.
 
معاون فرهنگی و تربیتی جامعةالمصطفی العالمیه با بیان این‌که توسعه فرهنگ قرآنی یکی از بنیادی‌ترین شاخصه‌های فرهنگی نظام و مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: رشد فرهنگ قرآن و عترت در ایران و سطح بین‌المللی مرهون توجه، تأثیر و هدفگیری مستمر شخصیت قرآنی نظام یعنی رهبر معظم انقلاب است.
 
وی با اشاره به تأثیر جهانی انقلاب اسلامی ایران بر فرهنگ ملت‌های دیگر، خواستار توجه بیشتر به ابعاد بین‌المللی انقلاب شد و اظهار داشت: تأثیرات جهانی انقلاب اسلامی ایران بر ملت‌های دیگر در دورانی که موج آن مرز نمی‌شناسد و با سرعت مرزهای بین‌المللی را در می‌نوردد، باید احصا شود.
 
حجت‌الاسلام صالح از نهاد علمی حوزوی جامعةالمصطفی العالمیه به عنوان یکی از دستاوردهای بین‌المللی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران نام برد و گفت: المصطفی در توسعه فرهنگ قرآنی در سطح بین‌الملل نقش بسیار ممتازی داشته است.
 
وی همچنین با اشاره به رخداد بیداری اسلامی در منطقه، مسأله قرآن را یکی از اساسی‌ترین وجوه در این حوزه دانست و تصریح کرد: قرآن که دارای نسخه کاملی از ملاک‌ها و شاخص‌های اسلامی است، از نظر تئوریک نقش ویژه‌ای در مسأله بیداری اسلامی دارد.

حجت‌الاسلام صالح با بیان این‌که پرداختن به قرآن پرداختن به صلاح و رشد امت اسلامی و موج بیداری اسلامی سرآغاز تاریخ جدیدی در سرنوشت ملت‌ها است، یادآور شد: المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی به طور ویژه به مسأله بیداری اسلامی پرداخته است. /920/پ202/ع

ارسال نظرات