۲۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۲۲۹۲۹
عضو خبرگان رهبری:

حج فرصتی برای تقویت وحدت امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در شمال غرب کشور مناسک حج عمره را فرصتی برای تقویت وحدت در بیداری اسلامی دانست.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در شمال غرب کشور، روز گذشته در همایش آموزشی و توجیهی عمره در دانشگاه تبریز اظهار داشت: گسترش بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و سقوط دیکتاتورهای دست نشانده غرب نشان از اهمیت مناسک حج در بیداری امت اسلامی دارد.

وی مناسک حج عمره را فرصتی برای تقویت وحدت در بیداری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: هفته وحدت تجلی بینش و اندیشه متعالی امام راحل در وحدت امت اسلامی برای مقابله با نظام سلطه است، از این رو دانشجویان بایستی از ظرفیت های مناسک حج برای همگرایی امت اسلامی استفاده کنند.

امام جمعه مراغه در ادامه با انتقاد از بی توجهی برخی حجاج نسبت به اهمیت و فلسفه سفر حج تصریح کرد: حج یک سفر الهی و معنوی است، اما برخی از حجاج به دلیل غفلت از تبلیغات گسترده علیه ایرانیان در عرصه جهانی بجای استفاده از فضیلت اصلی حج اقدام به بازارگردی می کنند که این امر موجب می شود چندین سال انتظارشان برای این سفر معنوی بیهوده هدر رود.

وی با تأکید بر این که حجاج باید در این سفر بکوشند تا بیشترین بهره را از سفری که چندین سال برای آن لحظه شماری کرده اند، ببرند، گفت: حجاج باید سعی کنند با رعایت شئون اسلامی و حفظ وحدت خود موجب نزدیک شدن امت اسلام به هم شوند.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی خاطر نشان کرد: دریای رحمت در سفر عمره به تلاطم آمده و 120 رحمت الهی در اعمال و زیارت این سفر الهی و معنوی وجود دارد، 60 رحمت شامل زایرانی است که طواف کعبه را به جای می آورند و 40 رحمت نصیب افرادی می شود که در کعبه نماز به جای می آورند و 20 رحمت نیز شامل حال کسانی است که تنها به کعبه نگاه می کنند.

وی ادامه داد: شان و منزلت مکه و مدینه توصیف ناشدنی است و یکی از دلایل منزلت بالای مکه مدفون بودن 70 پیغمبر در مکه و واقع شدن بارگاه پیامبر و قبرستان بقیع در مدینه است، البته به جای آوردن شکر نعمت زیارت این اماکن متبرکه، لازم و سخت است.

همچنین مرتضی آقایی، رئیس سازمان حج و زیارت آذربایجان شرقی با بیان این که وحدت و بیداری عامل هراس استکبار می شود، افزود: افزایش مسؤولیت اجتماعی، توسعه وحدت و بیداری اسلامی در حج مورد تاکید است و شرکت در نمازهای جماعت مکه و مدینه یکی از این نمادهای وحدت مسلمین است.

وی، با بیان این که نباید نگاهی سیاحتی و تجارتی به حج و عمره داشته باشیم، گفت: لحظه به لحظه سفر معنوی عمره تذهیب روح و تزکیه نفس است، تاخیر پرواز، کیفیت هتل، کیفیت غذا مسائل حاشیه ای است، کیفیت استفاده از فرصت مناسک هدف اصلی در رسیدن به قرب الهی است./935/پ201/س
ارسال نظرات