۲۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۲۳۰۰۴
رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

دل بستن برخی از کشورهای عربی به نابودی مقاومت احمقانه است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان هدف از جنجال آفرینی های اخیر در لبنان را تضعیف این کشور دانست و امید برخی اعراب به نابودی مقاومت را احمقانه خواند.
سيد هاشم صفي الدين
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین، رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، هدف از اظهارات تحریک آمیز برخی در لبنان را تخریب و فتنه انگیزی و ضربه زدن به نقاط قوت لبنان از قبیل مقاومت و همبستگی لبنانی ها و ثبات و استقرار امنیتی و اجتماعی لبنان و وحدت ارتش این کشور دانست.

وی این رویکرد را رویکرد همیشگی جریان 14 مارس دانست و با تاکید بر اینکه ارتش لبنان، متعلق به گروه خاصی در این کشور نیست، افزود: آنچه در لبنان شاهد آن هستیم، نمونه کوچک استراتژی غربی عربی در منطقه است که از راه گفتمان تحریک آمیز و نشانه رفتن ارتش و مقاومت و فتنه انگیزی مذهبی و طایفه ای به دنبال اهداف شوم خود هستند.

حجت الاسلام صفی الدین اعمال فشار برای تاثیرگذاری بر گزینه ملی لبنانی ها را بی ثمر خواند و دل بستن برخی از کشورهای عربی به نابودی مقاومت را احمقانه برشمرد و گفت: علیرغم همه امکانات تسلیحاتی و ثروت هایی که در دست دارند، نخواهند توانست مقاومت را نابود کنند.

وی با اشاره به ایستادگی و پیروزی مقاومت در برابر آشوب انگیزان در گذشته، افزود: امروز ما در چارچوب پروژه مقاومت پیش می رویم و تکیه ما بر ایمان و معرفت است و این پروژه تمامی چالش های پیش رو را پشت سر خواهد گذاشت و در سال های آینده شاهد پیشرفت آن خواهیم بود.

رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان با اشاره به بهای سنگینی که فتنه انگیزان سرانجام مجبور به پرداخت آن خواهند بود، بر اهمیت تمسک به وحدت، همبستگی، هوشیاری و خردورزی در تلاش برای ساختن آینده ای روشن برای ملت هایی که تشنه عدالت، آزادی و انصاف هستند، تاکید کرد و افزود: منطقه امروز با فشارهای غربی و آمریکایی ـ صهیونیستی بسیاری روبروست./981/ب902/گ
ارسال نظرات