۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۱۲۳۱۳۰
عضو مجلس اعلای اسلامی عراق:

آیت الله سیستانی عامل وحدت ملت عراق است

خبرگزاری رسا ـ رئیس کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق از آیت الله سیستانی به عنوان عامل اتحاد و یکپارچگی ملت عراق یاد کرد.
شيخ همام حمودي رئيس کميسيون روابط خارجه پارلمان عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ همام حمودی، نماینده و رئیس کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق که برای دیدار با مقامات مصری به این کشور سفر کرده است با عصام العریان، رئیس پارلمان مصر دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق و رئیس پارلمان مصر در این دیدار راه های گسترش روابط میان دو کشور و متحد ساختن مواضع بین المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وی سالگرد پیروزی انقلاب را به ملت مصر تبریک گفت و افزود: امیدوارم که دوستان مصری بتوانند مسیر انقلاب را به شکل مسالت آمیز به پیش ببرند و از آن در جهت بنای دولت و ثبات نظام سیاسی و نوآوری استفاده کنند.

شیخ همام حمودی با اشاره به تجربه نظام نوین در عراق تصریح کرد: تجربه عراق در پافشاری بر اراده ملی جهت اخراج اشغالگران از این کشور بی نظیر است و عراقی ها موفق شدند اشغالگران را با اراده و وحدت ملی اخراج کنند.

رئیس کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق از نقش مراجع تقلید در وحدت ملت یاد کرد و اظهار داشت: اراده ملی و شجاعانه ملت عراق و قوای سه گانه و همچنین حمایت مراجع تقلید از روند مبارزات سیاسی برای خروج اشغالگران به خروج این نیروها از عراق منجر شد.

عضو مجلس اعلای اسلامی نقش آیت الله سیستانی را تحکیم وحدت پررنگ خواند و ادامه داد: مواضع حکیمانه حضرت آیت الله سیستانی سبب شد تا عراق از جنگ داخلی و مذهبی در امان بماند و فتنه های مذهبی از این کشور دور شود. سخن این مرجع تقلید مبنی بر اینکه «اهل سنت برادران ما نیستند بلکه خود ما هستند» عاملی شد تا فتنه های مذهبی در کشور بروز نکنند.

شیخ همام حمودی در پایان این دیدار از عصام العریان برای سفر به عراق دعوت به عمل آورد./980/ب902/گ
ارسال نظرات