۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۲۳۲۶۱

تایید صلاحیت شدگان خوزستان به 207 نفر رسید

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات خوزستان ابراز داشت: در سال جاری 318 نفر برای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند که از این تعداد 15 نفر استعفا کردند و 207 نفر تایید صلاحیت شدند.
صندوق راي
حمید قناعتی رییس ستاد انتخابات خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به ممنوع بودن الصاق عکس نامزدهای انتخاباتی، خاطرنشان کرد: در مهلت قانونی تبلیغات مجلس شورای اسلامی الصاق عکس ممنوع است و کاندیدا از طریق پست و بسته‌های فرهنگی عکس خود را منتشر کنند و الصاق عکس نامزدهای انتخابات از طریق بازرسی استانداری پیگیری می‌شود.

قناعتی به رعایت اخلاق سیاسی در بین نامزدهای انتخابات نهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: کاندیدا ها بایستی هنجارهای اخلاقی و سیاسی را رعایت کنند تا این مسائل باعث خدشه دار کردن تفکر مردم نسبت به انتخابات نشود.

وی رسانه ها را موثرترین ابزار برای حضور پر شور مردم در انتخابات دانست و گفت: رسانه‌ها باید در جهت حفظ وحدت ملی‌ و تشویق‌ مردم برای مشارکت پرشور و حداکثری در انتخابات عمل کنند تا هم گرایی و وحدت بین مردم بیشتر شود.

این مقام مسؤول با بیان این که میزان مشارکت مردم خوزستان در دوره‌های قبل رشد خوبی داشته است، تصریح کرد: میزان مشارکت مردم خوزستان در انتخابات مجلس نهم و هشتم به ترتیب 6/55 و 6/54 درصد بوده است.

رییس ستاد انتخابات خوزستان به تشکیل شدن هیات اجرای انتخابات اشاره کرد و افزود: 55 هیئت اجرای انتخابات در استان تشکیل شده که مشغول شناسایی نیروها و اعضای شعب اخذ رای خود هستند.

قناعتی با اشاره به این که اعضای شعب اخذ رای از بین مردم انتخاب می شوند، خاطرنشان کرد: انتخابات توسط مردم برگزار می‌شود زیرا اعضای شعب اخذ رای از بین مردم و معتمدان آن‌ها انتخاب می‌شوند.

وی به واجدین شرایط حق رای دادند اشاره کرد و گفت: واجدان شرایط شرکت در انتخابات متولدین 12 اسفند سال 72 و ما قبل آن هستند.

رییس ستاد انتخابات خوزستان در پایان سخنانش با اشاره به تعداد شعبه اخذ رای در سطح استان، اظهارکرد: 2 هزار و 880 شعبه اخذ رای برای روز انتخابات تعیین شده است،14 فرمانداری و 31 بخشداری مستقل انتخابات را در استان برگزار می‌کنند و مجموع آرای هر صندوق شعب رای‌گیری از طریق سیم کارت GMS که به سامانه انتخابات در وزارت کشور متصل است به وزارت کشور فرستاده می‌شود. در حال حاضر به هر صندوق رای یک سیم کارت GMS اختصاص داده شده است./9458/ت302/ص
ارسال نظرات