۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۲۳۳۲۷

چند خبر کوتاه از استان اردبیل

خبرگزاری رسا ـ تجلیل از خانواده شهدای روحانی شهرستان گرمی و برگزاری گفتمان دینی «وحدت از منظر مقام معظم رهبری» در اردبیل از مهم ترین اخبار کوتاه این استان است.
چند خبر کوتاه از استان اردبیل


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، سارا حقی دبیر جمعیت بانوان فرهیخته استان نشست تخصصی جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی دینی اردبیل با اشاره به روند فعالیت جمعیت بانوان فرهیخته اظهار داشت: باتوجه به برگزاری جلسات و احصاء مسائل و مشکلات که در قالب 58 مورد توسط اعضاء مطرح شده، برنامه های عملیاتی ارائه شده در رابطه با اقدامات انجام گرفته در این مورد که با در نظر گرفتن سه بعد خانواده، مدرسه، اجتماع تحقق می یابد.

وی گفت: نزدیک به 30 مورد از مسائل مطرح شده در جلسات فرهیختگان بررسی شده و برنامه های عملیاتی برای آنها در نظر گرفته شده که ساماندهی کمکهای مردمی در جلسات بانوان، آگاهی بخشی به بانوان در خصوص حرمت مجالس مذهبی، رعایت شئونات اسلامی در خانواده از طرف پدر و مادر، برنامه ریزی در دوران کودکی با توجه به اهمیت آن، ایجاد انگیزه در کودکان جهت آموختن تعالیم دینی، آگاهی دهی به زوجین جهت مهارتهای ارتباطی بین خود و فرزندان در بعد تربیتی، آگاهی دهی به بانوان از معضلات موجود در جامعه، ایجاد حس مسئولیت پذیری در زنان ومردان، آگاهی دهی به بانوان روستایی از مسایل دینی وعلمی، آگاهی دهی به مبلغات از انحرافات دینی موجود در جامعه و.... از جمله این مسائل میباشند.

حقی در ادامه به تقویت سایت فرهیختگان با تلاش اعضاء اشاره کرد و برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه اعضاء، تقویت واحد تولید محتوا (پژوهشی و آموزشی)، تلاش در جهت عملیاتی کردن موضوعات و مسائل مطرح شده در جلسات و نشستهای جمعیت را از مهمترین برنامه های این جمعیت عنوان کرد.

همایش مبلغات شهرستان پارس آباد برگزار شد

حجت الاسلام باقری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی پارس آباد در همایش بانوان مبلغ این شهر اظهار داشت: با شعله ور شدن آتش انقلاب، زن مسلمان نیز که تا پیش از این با فعالیتهای مخفی و بعنوان مادر شهید و یا همسر مبارزین در بند رژیم شاه مبارزه می کرد،به خیابان ها آمده و حمایت خود را از خون شهدای انقلاب و ولایت فقیه اعلام کردند.

وی به دستاوردهای انقلاب اسلامی در خصوص زنان اشاره کرد و گفت: یکی از دستاوردهایی که پیروزی انقلاب اسلامی ایران در پی داشت، بالابردن جایگاه زنان در جامعه و حضور آنان در عرصه سیاسی، اجتماعی و... بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پارس آباد در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های چشمگیر مبلغات و هیئات مذهبی بانوان این شهرستان اشاره و آنان را از جمله اقشار تأثیرگذار در بالابردن فهم و آگاهی بانوان نسبت به دین و انقلاب و حفظ آرمان های امام راحل (ره) دانست.

گفتنی است، در ادامه این همایش از بانوان فعال فرهنگی، تبلیغی و قرآنی این شهرستان با اهداء هدایائی تجلیل بعمل آمد.

تجلیل از خانواده شهدای روحانی و روحانیون ایثارگر در گرمی

حجت الاسلام صفری امام جمعه گرمی نیز در سخنانی با تاکید بر نقش انکار ناپذیر روحانیت تشیع در طول تاریخ اسلام، اظهار داشت‌: از افتخارات روحانیت این است که پای هیچ معاهده ای را که منافع ملت مسلمان را تهدید کند امضاء نکرده است.

وی با تشکر از اداره تبلیغات اسلامی در راستای برگزاری این مراسم، خانواده شهداء و روحانیون ایثارگر را سرمایه های جاویدان انقلاب اسلامی دانست و بر تبیین نقش علما و روحانیان در دوران دفاع مقدس تاکید کرد.

حجت الاسلام سید جعفر موسوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمی نیز در سخنانی با اشاره به نقش روحانیت در تاریخ ایران اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران به عنوان بزرگترین انقلاب قرن که جهان را تکان داده است ، با رهبری حکیمانه روحانی عظیم الشان حضرت امام خمینی(ره) به وقوع پیوست.

وی با اشاره به حضور روحانیون در صحنه های مختلف دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: نگاهی به آمار شهداء روحانی در دوران دفاع مقدس نشان از حضور ایشان در خط مقدم دفاع از قلمرو ایران اسلامی دارد.

گفتمان دینی «وحدت از منظر مقام معظم رهبری » در اردبیل برگزار شد

حجت الاسلام صالحی، از اساتید گفتمان دینی استان اردبیل در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه پروین اعتصامی به تبیین مبانی فلسفه وحدت از منظر مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: همه اولیای الهی و رهبران دینی در صدد ایجاد اتحاد و همبستگی در بین افراد جامعه بودند و این امر در توسعه و پیشرفت ملتها نقش مهمی را ایفا کرده است.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت وجود اتحاد و همبستگی در بین مسلمین اشاره کرد که فرمودند؛« بنای تو حید ـ که مبنای فکری و اعتقادی و اجتماعی و عملی ماست ـ در وحدت است. در جامعه‌ای که بر مبنای شرک بنا شده باشد، طبقات انسان هم جدا و بیگانه از یکدیگر است. در جامعه توحیدی، که وقتی مبدأ و صاحب هستی و سلطان عالم وجود و حیّ و قیّوم و قاهری که همه حرکات و پدیده‌های عالم، مرهون اراده و قدرت او می‌باشد، یکی است، انسانها با یکدیگر خویشاوندند؛ چون به آن خدا وصلند، به یک جا متصلند و از یک جا مدد و کمک می‌گیرند. »/935/ پ201/س

ارسال نظرات