۰۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۲۳۷۴۰
در آستانه انتخابات مجلس مطرح شد؛

توصیه های آیت الله مصباح یزدی برای انتخاب کاندیدای اصلح

خبرگزاری رسا ـ رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) مهم ترین نشانه صلاحیت کاندیدای مجلس را ولایت مداری و اعتقاد به نظام عنوان کرد و گفت: تلاش برای شناخت فرد شایسته تکلیف شرعی است.
آيت الله مصباح يزدي آيت الله مصباح يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) پیش از ظهر امروز چهارم اسفند در دیدار با اعضای هیئت علمی و دانش پژوهان گروه تفسیر و علوم قرآنی این موسسه با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت در مسائل سیاسی بر اساس آموزه های حضرت امام(ره) همچون نماز واجب است.

وی با بیان اینکه شناخت فرد اصلح، مقدمه واجب است تصریح کرد: تلاش برای شناخت فرد شایسته تکلیف شرعی است و با توجه به تعدد کاندیداها شناخت یقینی برای عموم مردم معمولا حاصل نمی شود و اگر بنا باشد هر فردی خود شخصا دنبال تشخیص صلاحیت کاندیداها باشد زمان زیادی باید صرف کند و بعید است به نتیجه برسد.

نظر مجتهد و یک فرد معتمد در شناخت صلاحیت فرد یکسان است

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: به ناچار باید در شناخت افراد به کسانی که مورد اطمینان ما هستند رجوع کنیم؛ در این شناخت نظر یک مجتهد با یک فرد معتمد یکسان است، چرا که در شناخت افراد فقاهت نقشی ندارد چه بسا افرادی پیدا شوند که اطلاعاتشان دقیق تر باشد زیرا معمولا مجتهدین با واسطه شناخت کسب می کنند.

این استاد اخلاق حوزه علمیه یکی از راه های اطمینان از صلاحیت فرد را تایید شدن او به وسیله افراد متعدد عنوان کرد و گفت: اینکه در چند لیست نام یک فرد باشد موجب اطمینان قلبی برای انتخاب او می شود.

معیار گزینش افراد دریک لیست را مورد توجه قرار دهید

آیت الله مصباح یزدی ملاک انتخاب افراد در یک لیست را برای شناخت موثر خواند و اظهار داشت: گروهی که افراد خود را با حساسیت و دقت بیشتر انتخاب می کند و سعی دارد که افراد مومن، متعهد و کارآمد را انتخاب کند بیشتر مورد وثوق است و به لیستی که معیار انتخاب در آن رابطه حزبی و دوستی و سلایق شخصی باشد نمی توان اعتماد کرد.

بین خود و خدا در انتخاب افراد حجت شرعی داشته باشید

وی با تاکید بر اینکه باید بین خود و خدای خود برای انتخاب فرد مورد نظر حجت شرعی داشته باشیم گفت: کسی را انتخاب کنید که نسبت به اسلام دلسوز باشد و تخصص لازم را داشته باشد و بتواند بار امانت مردم را به دوش بکشد و از نفوذ افراد منحرف دور باشد.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری مهم ترین شاخص یک نماینده را معتقد بودن به نظام و ولایت فقیه دانست و بیان داشت: هر کسی سعی کند با توجه به قرائن موجود کسی را انتخاب کند که برآیند نمراتش در امور مختلف از همه بالاتراست./928/پ201/ج

ارسال نظرات