۰۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۸
کد خبر: ۱۲۳۷۹۶

ادامه تظاهرات مردم خشمگین افغانستان/ سفارت آمریکا در کابل بسته شد

خبرگزاری رسا ـ مردم خشمگین افغانستان در پی اهانت نیروهای آمریکایی به قرآن کریم بار دیگر به خیابان ها ریختند و تظاهرات کردند.
افغانستان
به گزارش خبرگزاری رسا، تظاهرات مردم خشمگین افغانستان به خاطر قرآن سوزی نیروهای آمریکایی به طور مستمر ادامه دارد و هر روز بر تعداد معترضین افزوده می شود.

مردم افغانستان با تجمع در خیابان ها خواستار اخراج نیروهای ناتو هستند.

همچنین، حدود 300 دانشجو بار دیگر به خیابان های شهر جلال آباد در شرق افغانستان ریخته اند و با سر دادن شعار زنده باد اسلام، زنده باد قرآن دست به تظاهرات زدند.

گفتنی است، مقامات بلند پایه نظامی و سیاسی آمریکا در قبال خشم مردم افغانستان سردرگم شده اند و این حرکت ناتو را از سر جهالت و ناآگاهی توجیه کرده اند.

ژنرال جان آلن، رئیس نیروهای بین المللی کمک به برقرای امنیت افغانستان از هتک حرمت قرآن توسط نظامیان آمریکایی عذرخواهی کرد.

همچنین، رئیس جمهوری آمریکا به خاطر اقدام بی شرمانه نظامیان کشورش در سوزاندن قرآن کریم در افغانستان و جریحه دار کردن احساسات مسلمانان، رسما عذرخواهی کرد.

اما علمای افغان در بیانیه ای اعلام کرده اند که عذرخواهی قابل قبول نیست و هتاکان به مقدسات اسلامی باید به اشد مجازات برسند.

لازم به ذکر است، به دنبال اعتراض های مردم افغان علیه قرآن سوزی نیروهای ناتو در این کشور خبرگزاریها از بسته شدن سفارت آمریکا در کابل خبر دادند./982/ب902/گ
ارسال نظرات