۰۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۲۴۰۵۶
استاد مرکز تربیت مدرس حوزه علمیه:

حضور آگاهانه مردم در انتخابات سبب پیشرفت نظام اسلامی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد مرکز تربیت مدرس حوزه علمیه قم بر حضور پرشور مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و حضور آگاهانه مردم در انتخابات را سبب پیشرفت نظام اسلامی دانست.
انتخابات


حجت‌الاسلام والمسلمین محمود احمدی میانجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به موضع دشمنان انقلاب درباره انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بر حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی تأکید کرد و افزود: ملت ایران برخوردار از درک و شعور سیاسی بالایی بوده و شرکت در انتخابات را بر خود لازم می‌داند.

وی با بیان این‌که دشمنان با استفاده از مراکز خبررسانی و خبرپراکنی خود مردم را به عدم شرکت در انتخابات دعوت می‌کنند، اظهار داشت: شرکت پرشور مردم در انتخابات به سبب آن‌که دشمنان در مدت سی و سه سال عمر انقلاب اسلامی، منافع خود را در عدم موفقیت نظام و عدم موفقیت نظام را در مشارکت نکردن مردم در انتخابات می‌دانند، ضرورت دارد.

مدیر گروه تربیت تبلیغ و مدرس آموزش‌های کاربردی مؤسسه آموزش‌های کوتاه مدت تصریح کرد: غربیان، آمریکایی‌ها و حامیان آنان در منطقه همواره شرکت در انتخابات را تحریم و تضعیف می‌کنند و در برابر این تحریم و تهدیدها، عقل به شرکت پرشور در انتخابات فرمان می‌دهد.

وی در ادامه به بیان شاخصه‌های نماینده اصلح پرداخت و گفت: نماینده مجلس باید منافع کشور و انقلاب را بر سایر منافع ترجیح دهد، نمایندگی را برای خود تکلیف بداند و تحت تأثیر منافع حزبی و جناحی قرار نگیرد؛ نماینده باید حر باشد و به کانون‌های قدرت و ثروت وابستگی نداشته باشد و رأی خود را به سبب منافع ملت بداند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی میانجی با اشاره به جایگاه مجلس شورای اسلامی در نظام سیاسی کشور ابراز داشت: امام خمینی‌(ره) فرمودند «مجلس عصاره فضایل ملت است»، یعنی مجلس شورای اسلامی می‌تواند در همه شئون مملکت نظارت کند، لوایح و طرح‌ها را به تصویب برساند و در فرایند انتخاب وزرا نیز نقش ایفا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود رعایت اخلاق انتخاباتی را ضروری دانست و با اشاره به معیارهای اخلاق انتخابات اسلامی متذکر شد: اخلاق انتخاباتی یعنی در تعامل با اشخاص دروغ نگوییم، بهتان و افترا نبندیم و حرمت اشخاص را در همه حال محترم بشماریم.

استاد مرکز تربیت مدرس حوزه علمیه قم با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب خواستار عدم تخریب کاندیداها شده‌اند، افزود: مردم ایران از فهم، شعور و درک سیاسی بسیار بالایی برخوردار بوده و در طول این سی سال نیز ثابت کرده‌‌اند که اگر کسانی بخواهند با تخریب دیگران نظر مردم را به خود جلب کنند، اشتباه کرده‌اند.

وی هچنین خواستار خودداری کاندیداها از اسراف و تبذیر در تبلیغات انتخابات شد و با بیان این‌که هزینه در حدی که شخص را به مردم معرفی کند، مناسب است، اظهار داشت: برخی می‌خواهند با مهمانی‌های آنچنانی و نصب تصاویر گران قیمت توجه مردم را به خود جلب کنند که باید بدانند این هزینه‌ها جواب نمی‌دهد و مردم اسراف و تبذیر را هر جایی نمی‌پسندند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی میانجی در پایان بار دیگر بر حضور پرشور مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و حضور آگاهانه مردم توأم با رعایت اخلاق انتخاباتی را سبب پیشرفت نظام و عدم رعایت اخلاق انتخاباتی را سبب تبدیل شدن انتخابات به تهدیدی علیه نظام دانست. /920/ت302/ع

ارسال نظرات