۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۱۲۴۲۲۶

ممنوعیت هرگونه تجمع خیابانی و راهپیمایی از سوی ستاهای انتخاباتی

خبرگزاری رسا ـ ستاد نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با صدور اطلاعیه ای هر گونه تجمع خیابانی، راهپیمایی، راه اندازی کاروانهای تبلیغاتی وایجاد راه بندان و مزاحمت برای مردم از سوی ستادهای تبلیغاتی و هواداران کاندیداها را ممنوع اعلام کرد.
انتخابات
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری آذربایجان غربی، ستاد نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با صدور اطلاعیه ای هر گونه تجمع خیابانی، راهپیمایی، راه اندازی کاروانهای تبلیغاتی وایجاد راه بندان و مزاحمت برای مردم از سوی ستادهای تبلیغاتی و هواداران کاندیداها را ممنوع اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: به استحضار مردم شریف استان آذربایجان غربی می رساند برابر قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و آئین نامه اجرایی مربوطه انجام تبلیغات انتخاباتی در محدوده قوانین و آئین نامه های تبلیغات که قبلاً به کاندیداهای محترم اعلام شده است انجام می گیرد، بنابراین برگزاری هر گونه تجمع خیابانی، راهپیمایی، راه اندازی کاروانهای تبلیغاتی وایجاد راه بندان و مزاحمت برای مردم از سوی ستادهای تبلیغاتی و هواداران کاندیداها ممنوع می باشد و هرگونه فعالیت تبلیغاتی باید در چهارچوب قانون صورت بگیرد.

در ضمن برگزاری مراسم سخنرانی در اماکن عمومی از قبیل مساجد و ... باید براساس برنامه ریزی صورت گرفته درهیأت های اجرایی شهرستانها که قبلاً به کاندیداها و ستادهای تبلیغاتی آنان ابلاغ شده است انجام گیرد و هر گونه تحرکات خارج از آن ممنوع بوده و تخلف انتخاباتی محسوب می شود و عوامل انتظامی موظف به برخورد با متخلفین خواهند بود.

در پایان این اطلاعیه آمده است: انشاء الله باهمکاری همه عوامل اجرایی و ستادهای تبلیغاتی کاندیداها شاهد انتخاباتی قانونی، پر شور و حداکثری در استان آذربایجان غربی باشیم.

در اطلاعیه ای دیگر از ستاد انتخابات استان که در پی برخی شایعات در خصوص تایید نامزدهای رد صلاحیت شده در استان صادر شد، آمده است: از آنجائیکه در برخی از شهرستانها کاندیداهای رد صلاحیت شده و طرفداران آنها شایعاتی مبنی بر تایید صلاحیت خودشان اعلام نموده اند، ضمن دعوت همگان به رعایت قانون که به فرمایش رهبری عزیز انقلاب بالاتر و عزیزتر از همه چیز و همه کس می باشد به اطلاع مردم شهید پرور استان می رساند تاکنون هیچ گزارش جدیدی مبنی بر تایید کاندیداهای رد صلاحیت شده از سوی شورای محترم نگهبان و وزارت کشور به این ستاد واصل نگردیده است.

بدیهی است هرگونه تبلیغات ، تشکیل ستاد و تشویش اذهان عمومی خلاف قانون انتخابات بوده و مراجع قانونی برخورد لازم را با متخلفین صورت خواهند داد.

در ضمن به اطلاع عموم مردم عزیز و فهیم استان می رساند این ستاد خود را ملزم به رعایت قانون دانسته و به محض دریافت هرگونه گزارش و خبر جدید آن را در اولین فرصت جهت تنویر افکار عمومی اطلاع رسانی خواهد نمود.

فرصت را مغتنم شمرده از خواهران و برادران هم استانی برای حضور حماسی و دشمن شکن در انتخابات 12 اسفند دعوت می نماییم./936/د101/ص
ارسال نظرات