۱۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۱۲۴۶۵۱

نمایندگان ارومیه در مجلس نهم معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی از پایان یافتن شمارش آراء در حوزه انتخابیه ارومیه خبر داد و سه نماینده منتخب این شهر را معرفی کرد.
انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، ابرهیم فتح الهی، رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی امروز در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات استان، سه نماینده حوزه انتخابیه ارومیه را معرفی کرد.

وی اظهار کرد: نادر قاضی پور با کسب 192 هزار و 903 رای، عباد فتاحی با 114 هزار و 978 رای و جواد جهانگیرزاده با 108 هزار و 133 رای به عنوان سه نماینده مردم ارومیه راهی مجلس نهم شدند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی ادامه داد: ابراهیم بازیان 104 هزار و 907 رای، سید سلمان ذاکر 79 هزار و 271 رای و حسین پناهی 37 هزار و 470 رای از آرا مردم ارومیه را به خود اختصاص دادند.

فتح الهی از مشارکت 66 درصدی مردم در حوزه انتخابیه ارومیه خبر داد و مجموع مجموع آرای اخذ شده در حوزه انتخابیه ارومیه را 398 هزار و 155 رای اعلام کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به حضور 66 درصدی مردم ارومیه در انتخابات مجلس نهم شاهد رشد 12 درصدی مشارکت نسبت به دوره هشتم هستم چراکه این آمار طی دوره گذشته 54 درصد بود.

گفتنی است، با وجود این که نادر قاضی پور در هر دو دوره مجلس هشتم و نهم در آخرین لحظات تایید صلاحیت از سوی وزارت کشور اعلام شده است اما توانسته به عنوان یکی از سه نماینده منتخب مردم ارومیه به بهارستان راه یابد.

جواد جهانگیرزاده، نماینده دور هفتم، هشتم مردم ارومیه در مجلس بود که در این دوره نیز با جذب آراء برای سومین دوره راهی خانه ملت شد.

عابد فتاحی نیز از برادران اهل تسنن در ارومیه است که در دوره هفتم به عنوان نماینده مردم این شهر انتخاب شده بود و این دوره نیز با انتخاب مردم به مجلس شورای اسلامی راه یافت./936/پ203/س

ارسال نظرات